Mobil 1 The Grid prezintă un interviu cu Martin Whitmarsh, liderul echipei Vodafone McLaren Mercedes

Martin Whitmarsh, conducătorul echipei Vodafone McLaren Mercedes, vorbeşte în emisiunea Mobil 1 The Grid*, dedicată sporturilor cu motor, despre dinamica dintre Lewis Hamilton şi Jenson Button pe pistă şi consecinţele pe care interzicerea realimentării le are asupra echipei şi partenerilor tehnici.

Mobil 1 The Grid prezintă un interviu cu Martin Whitmarsh, liderul echipei Vodafone McLaren Mercedes Mobil 1 The Grid prezintă un interviu cu Martin Whitmarsh, liderul echipei Vodafone McLaren Mercedes

Î Ne aflăm deja la jumătatea sezonului, cum a fost să îi ai în echipă pe Button şi Hamilton?

MW Jenson Button este deţinătorul titlului mondial, iar Lewis este fostul campion mondial, astfel că avem o înşiruire fantastică de piloţi. Ne bucurăm să lucrăm cu ei, iar Lewis şi Jenson sunt foarte competitivi. Concurează unul împotriva altuia, fiecare vrea să câştige în faţa celuilalt, contribuind la o dinamică foarte sănătoasă.
Î Este ştiut faptul că Jenson are un stil de pilotaj foarte calm, în timp ce Lewis are o abordare mai tehnică. Au avut cei doi posibilitatea să optimizeze maşina în funcţie de stilul lor personal?
MW Cred că de-a lungul timpului lumea a caracterizat stilul de pilotaj al lui Lewis ca fiind unul foarte agresiv, iar pe al lui Jenson ca fiind unul foarte calm. Sigur că există un oarecare sâmbure de adevăr aici, însă cred că ambii sunt piloţi inteligenţi care se adaptează repede. Anul acesta, din cauza încărcăturii foarte mari de combustibil de la începutul cursei, trebuia să avem grijă de maşină, de frâne şi cauciucuri, astfel că şi stilurile de pilotaj s-au adaptat în funcţie de noul regulament.
Î Am văzut deja începutul impactului pe care îl are interzicerea realimentării. Poţi da mai multe detalii despre provocările care apar?
MW Interzicerea realimentării în timpul cursei pune accent sporit pe eficienţa combustibilului, pe modul de pilotare din timpul cursei. Iar noi vedem asta ca pe o mare oportunitate. Parteneriatul cu Mercedes-Benz High Performance Engines şi ExxonMobil ne permite să dezvoltăm combustibili care ne ajută să fim mai competitivi şi să avem o greutate de pornire mai mică în timpul cursei. Sigur că ne confruntăm mereu cu provocarea de bază, aceea că, de anul trecut, motoarele de Formula 1 trebuie să reziste la o serie de evenimente imprevizibile din timpul cursei. Prin urmare, durabilitatea devine extrem de importantă, motoarele trebuind să funcţioneze la aceiaşi parametri înalţi, dar pentru mai mult timp. Este o provocare deosebită căreia Mobil 1 i-a răspuns cu o nouă descoperire, furnizându-ne noi lubrifianţi care ne ajută să prelungim viaţa motorului.
Î Crezi că Acordul de restricţionare a resurselor va încuraja idei şi mai îndrăzneţe ale partenerilor echipei în sezoanele următoare? Ce fel de îmbunătăţiri ar putea să apară?
MW Orice afacere trebuie să acorde importanţă modului în care îşi poate îmbunătăţi eficienţa, acesta fiind şi cazul Formulei 1. Acordul de Restricţionare a Resurselor oferă inevitabil oportunităţi pentru o gândire creativă şi inovatoare în modul de abordare a problemelor şi provocărilor cu care ne-am confruntat ca echipă de Formula 1 (fie că e vorba de proiectarea sau dezvoltarea maşinii, fie de stilul de pilotaj sau de întreţinerea maşinilor). Aşadar, acordul este o mare provocare pentru Formula 1 şi este ceea ce ne trebuie, pentru că presiunile cu care ne întâlnim ne obligă să gândim original, creativ şi să încercăm lucruri noi.
Î Care a fost avantajul oferit de Mobil 1 echipei, în ultimele 15 sezoane de parteneriat?
MW De 15 ani încoace, avem un parteneriat extraordinar cu Mobil 1; în tot acest timp o echipă Mobil 1 a continuat să dezvolte noi formule de lubrifianţi şi combustibil pe care să le utilizăm în maşinile noastre de Formula 1. Ne-au oferit importante beneficii de performanţă; au permis motorului să genereze mai multă putere, oferind astfel un câştig de timp. Au permis motorului să eficientizeze energie prin reducerea fricţiunii. Ne-au oferit durabilitate. În aceşti 15 ani există exemple clare în care Mobil 1 a adus performanţă acestei echipe şi ne-a ajutat să câştigăm curse şi campionate.
Î Cum vezi situaţia Formulei 1 la ora actuală, date fiind măsurile de reducere a costurilor şi noile echipe care apar în acest sport?
MW În prezent, ca orice alt sport, Formula 1 se confruntă cu o perioadă de provocări, asemeni economiei mondiale. Însă atunci când eşti în vârf, Formula 1 rămâne o competiţie extrem de captivantă. Inevitabil, vor fi eşecuri ale echipelor; nu trebuie să ne fie ruşine cu asta. Chiar şi când eşti în top, este dificil să continui să obţii succesul. Formula 1 încă trebuie să se maturizeze ca sport; putem face o treabă mai bună prin modul în care administrăm această competiţie şi cred că acum este important că echipele lucrează împreună în cadrul FOTA, pentru a ne asigura că oferim valoare celor ce investesc în acest sport.


Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.