Motociclisti in F1

Doi centauri de top ai C.M. de Motociclism au facut parte din contingentul de piloti de teste al echipelor de F1.

Motociclisti in F1 Motociclisti in F1
La cei 27 de ani recent impliniti, Valentino Rossi ramane pustiul teribil al Italiei. Nu doar a castigat 7 titluri la toate clasele C.M. de Motociclism, dar el cocheteaza si cu intrecerile pe patru roti. A participat la cateva raliuri, printre care si unul de WRC (in Marea Britanie 2003), iar in decembrie anul trecut l-a invins pe Colin McRae la Monza Rallyshow.
Pe parcursul lui 2005, “Il Dottore” a efectuat doua sesiuni de teste cu monpostul de F1 Ferrari, ambele pe circuitul privat al echipei italiene (Fiorano) si ambele ascunse presei. Acest cadru neoficial s-a datorat faptului ca Rossi era sponsorizat in MotoGP de o companie producatoare de tigari (Gauloises Blondes) rivala celei care decoreaza fuselajele bolizilor Ferrari (Marlboro).

N-a trecut mult de la finele anului trecut (cand a expirat contractul cu respectiva companie) ca il vedem in cockpit-ul unui monopost Ferrari, pe circuitul de la Valencia, testand alaturi de Michael Schumacher si de pilotii echipelor rivale. Pe o masina-hibrid (motor V10 cu restrictor, pe un sasiu 2006), italianul a realizat al 9-lea timp, in mijlocul plutonului celor care au rulat in acea zi. La prima vedere un rezultat anonim, dar care arata un potential imens pentru un pilot lipsit de experienta formulelor inferioare. “In 2006 ne vom da seama daca Rossi poate fi competitiv in F1”, a spus Jean Todt, directorul sportiv al echipei Ferrari, pentru Gazzetta dello Sport.

Poate cel mai indreptatit sa vorbeasca despre sansele lui Rossi de a accede in cursele de Grand Prix este John Surtees, englezul care in 1964 obtinea primul si singurul sau titlu mondial in Formula 1, dupa ce pana atunci castigase alte sapte in motociclism. “Trecerea de la motociclism la F1 nu este mai dificila acum decat era pe vremea mea” - ne asigura Surtees. “Tehnica de pilotaj a unei masini in virajele rapide este asemanatoare cu cea utilizata in motociclism, insa devine complet diferita cand trebuie sa se atace curbele stranse, unde anumite caracteristici ale automobilului (motor mai puternic, stabilitate mai mare) permit realizarea unor lucruri ce nu sunt posibile pe doua roti”.

Persona non-grata
Dupa criticile severe aduse echipei de uzina Honda, alaturi de care a concurat anul trecut in MotoGP, Max Biaggi a devenit indezirabil pentru toti constructorii japonezi de la “Clasa Regina”. Era totusi pe punctul de a semna la inceputul lunii martie un contract cu Suzuki pentru C.M. de Superbike, dar italianul a declinat inexplicabil oferta in ultimul moment. Oare testul, efectuat la mijlocul lui februarie, cu un monopost de F1 ale echipei Midland l-a facut sa-si schimbe orizontul profesional?

A fost a doua experienta de acest gen a lui “Mad Max”, la interval de 7 ani. In ianuarie 1999, Ferrari i-a oferit sansa de a rula, pe pista de la Fiorano, 57 de tururi cu monopostul F300 (din sezonul precedent). La primul sau contact cu o masina de F1, Biaggi declarase inainte ca spera sa nu opreasca motorul pe linia standurilor. Insa rezultatul l-a uimit si pe el, reusind un parcurs fara incidente si chiar sa-si imbunatateasca stilul tur dupa tur. In cel mai rapid dintre acestea a oprit acul cronometrului la 1’06”5. John Surtees lauda performanta lui Biaggi pe care il considera “motociclistul contemporan cel mai inzestrat in vederea unei eventuale treceri in Formula 1”. Va suna cunoscut? Desigur, acelasi lucru il spune azi septuagenarul englez despre Rossi, asa ca nu-l luati drept profet!

Ocazia de a testa pentru “Calutul Cabrat” s-a datorat faptului ca echipa sa, Yamaha, de la clasa 500 cmc, avea acelasi sponsor principal ca si Scuderia Ferrari (Marlboro), iar italianul era foarte popular in tara sa. Nu mai e cazul acum, intrucat cariera lui Biaggi din ultimii ani ilustreaza perfect zicala englezeasca “from hero to zero”. De la statutul de cvadruplu campion mondial al clasei sfertului de litru si vicecampion la 500 cmc in sezonul de debut, faima i s-a spulberat, mai ales dupa seria de contraperformante din 2004 si 2005. Pe 18 februarie a.c., el a rulat numai 9 tururi cu monopostul de F1 Midland, pe un circuit bine impregnat de ploaie in aceasta perioada, la Silverstone, fara ca echipa sa faca public cel mai bun timp realizat. Biaggi a declarat ca spera sa testeze la vara si pe uscat.
Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.