Câştigătorii Raliului Sibiului 2013: România şi Sibiul!

Autor: Adrian Mihălţianu acum 6 ani Raliuri

Cu atât mai trist, aşadar, că publicul român şi mai ales televiziunile ignoră această sărbătoare a sportului cu motor, oferindu-i spaţii mici şi nesemnificative în buletinele lor de ştiri. Din fericire, Raliul Sibiului creşte de la an la an, iar dacă anul acesta eforturile organizatorilor de a amenaja mai bine macadamul de pe probele speciale nu au fost încă încununate cu succes (mulţi competitori au avut de furcă puternic cu bolovanii), putem spera că în anii următori anvergura acestui Raliu va fi şi mai mare!

RALIUL SIBIULUI 2013, PE SCURT: câştigător, Jan Kopecky!

  •  Jan Kopecky s-a impus in Raliul Sibiului
  •  Toshi Arai a castigat ERC Production Cup
  •  Valentin Porcisteanu a primit trofeul Colin McRae Flat Out
  •  Sebastian Barbu a triumfat in ERC 2WD
  •  Victorie pentru Napoca Rally Academy in ERC Prodution Cup.

Echipajul Jan Kopecky/Pavel Dresler a inceput a doua jumatate din Campionatul European de Raliuri FIA cu stil dupa victoria din Raliul Sibiului. Pentru echipajul Skoda Motorsport aceasta a fost a patra victorie din sezonul 2013 in ERC.

Raliul Sibiului, singurul raliu mixt din calendarul european, s-a desfasurat pe o caldura teribila in fata unui numar foarte mare de spectatori, care au avut parte de multa actiune pe fiecare proba speciala. Francois Delecour, vicecampionul mondial de raliuri si campionul en-titre din Romania, a impus ritmul pe prima proba a raliului, dupa care conducerea a fost preluata de compatriotul sau Bryan Bouffier.

Jan Kopecky s-a implicat si el in lupta pentru victorie dupa ce si-a rezolvat problemele cu servo-directia, cehul castigan speciala a treia. Sansele lui Bouffier la vitorie s-au spulberat in specuala a patra dupa ce suspensia masinii sale, un Peugeot 207 Super 2000 a cedat. Si Delecour a fost nevoit sa incetineasca putin ritmul dupa ce motorul masinii sale a inceput sa se supraincalzeasca. Kopecky a profitat de problemele celor doi si s-a instalat la conducerea raliului. Cehul si-a marit avansul castigand specialele cinci si sase, dar nu a avut nicio sansa pe ultima proba din prima zi, celebra Santa pe noapte, unde Francois Delecour s-a impus cu un avans de 10,6 secunde.

Kopecky a inceput ziua de sambata cu un avans de 15,4 secunde si o victorie pe speciala Sadu. Pilotul Skoda Motorsport si-a marit apoi constant avantajul pe masura ce Delecour a ales sa-si conserve pozitia de lider in Campionatul National de Raliuri Dunlop, dupa ce amortizorul fata a cedat pe speciala Santa Max. Kopecky nu a avut nicio problema si a reusit sa castige in final Raliul Sibiului.

Sunt foarte fericit ca ŠKODA mi-a dat ocazia sa castig cea de-a doua cursa pe macadam. A fost un raliu dificil. Temperaturile ridicate nu ne-au pus probleme atat de mari, dar au fost multi bolovani pe probe si trebuie sa stii exact cand sa fortezi si cand nu. A fost o lupta interesanta cu Bryan si Francois pana cand au avut probleme, dar astfel de lucruri se pot intampla in motorsport”, a spus liderul clasamentului general din Campionatul European de Raliuri FIA.

In ciuda durerilor de stomac, japonezul Toshi Arai a reusit sa termine pe podium in clasamentul general cu un Stohl Racing Subaru Impreza R4 STI si sa castige lupta in ERC Production Cup. Succesul pilotului japonez reprezinta primul podium pentru pneurile Yokohama in acest sezon din ERC. Marco Tempestini a terminat pe patru, pilotul Napoca Rally Academy fiind urmat de Dávid Botka care si-a revenit dupa problemele de turbo si a urcat pe pozitia a cincea..

Si Vali Porcisteanu a trecut peste o serie de probleme si a termina raliul pe locul 6. In plus, evolutia lui Porcisteanu a fost recompensata cu trofeul Colin McRae ERC Flat Out.

„Când nu ştii ce să faci, CALC-O!”

Jaroslav Orsak a fost cel mai bun pilot din echipa GPD Mit Metal Racing Team si a terminat raliul pe sapte, fiind urmat de Janos Puskadi si Antonín Tlustak.

Sebastian Barbu, pe un Citroën DS3 R3T a reusit sa treaca de Alex Filip, pe un Renault Clio R3, pe ultima proba in lupta pentru prima pozitie in clasamentul masinilor cu tractiune pe doua roti ERC 2WD. Zoltan Bessenyey, liderul clasamentului general, a terminat pe 6, in timp ce compatriotul si rivalul sau in lupta pentru titlu Kornel Lukacs a fost nevoit sa abandoneze.

Molly Taylor a castigat duelul fetelor in ERC Ladies’ Trophy dupa ce Ekaterina Stratieva a abandonat in urma unui accident pe speciala a doua a raliului.

Si pentru Edwin Keleti si Dan Girtofan, implicati in acel moment in lupta pentru locul 3, etapa de la Sibiu s-a terminat prematur. Girtofan s-a oprit pe speciala a noua, iar sperantele lui Keleti la un rezultat de top s-au naruit trei speciale mai tarziu.

CLASAMENT (TOP 10)  (dupa 14 probe speciale, 216,34 km)

1 Jan Kopecký (CZE)/Pavel Dresler (CZE) ŠKODA Fabia 2000 2h18m07.8s

2 François Delecour (FRA)/Dominique Savignoni (FRA) Peugeot 207 S2000 +3m12.8s

3 Toshi Arai (JPN)/Anthony McLoughlin (AUS) Subaru Impreza R4 STI +6m03.6s

4 Marco Tempestini (ROU)/Lucio Baggio (ITA) ŠKODA Fabia 2000 +7m33.1s

5 Dávid Botka (HUN)/Péter Mihalik (HUN) Mitsubishi Lancer Evolution IX R4 +7m48.3s

6 Vali Porcisteanu (ROU)/Dan Dobre (ROU) Mitsubishi Lancer Evolution X +8m39.8s

7 Jaroslav Orsák (CZE)/Lukáš Kostka (CZE) Mitsubishi Lancer Evolution IX R4 +9m15.6s

8 János Puskádi (HUN)/Barna Gódor (HUN) ŠKODA Fabia S2000 +9m59.4s

9 Antonín Tlusťák (CZE)/Jan Škaloud (CZE) ŠKODA Fabia S2000 +11m39.1s

10 Sebastian Barbu (ROU)/Horatiu Baltador (ROU) Citroën DS3 R3T +18m33.0s

 

ERC Production Car Cup:

Toshi Arai (JPN)/Anthony McLoughlin (AUS) Subaru Impreza R4 STI

 

ERC 2WD Championship:

Sebastian Barbu (ROU)/Horatiu Baltador (ROU) Citroën DS3 R3T

 

ERC Ladies’ Trophy:

Molly Taylor (AUS) Citroën DS3 R3T

 

Colin McRae ERC Flat Out Trophy:

Vali Porcisteanu (ROU)

 

Francois Delecour s-a impus In Campionatul National de Raliuri Dunlop, francezul fiind urmat de Marco Tempestini si David Botka.

Aţi fost acolo? Cum vi s-a părut raliul din acest an?

Citește și...


Comentarii
Inchide