Ogier a fost cel mai bun în Portugalia

A treia etapă din WRC părea că va fi extrem de disputată. Problemele tehnice şi penele au fost la ordinea zilei iar cel care a supravieţuit până la final a fost Sebastien Ogier de la Citroen.

Ogier a fost cel mai bun în Portugalia Ogier a fost cel mai bun în Portugalia

Ogier devine un abonat al celei mai înalte trepte a podiumului din Portugalia. Anul trecut, Ogier obţinea aici prima victorie din carieră. Acum, Ogier a dovedit că îşi merită locul în echipa oficială CItroen. Loeb este deja un pic ingândurat din pricina coechipierului său. În plus, prin victoria din Portugalia, Ogier îşi spală păcatele pentru greşeala din Mexic unde a abandonat când era la conducerea raliului.

Ediţia 2011 a Raliului Portugaliei a început cu o superspecială disputată pe străzile capitalei Lisabona. Deşi Lisabona se află la 250 km de oraşul Faro din regiunea Algarve acolo unde se află centrul raliului. Excursia a meritat pentru echipajele din WRC. Mai mult de 40.000 fani au fost prezenţi la Lisabona pentru a-şi vedea idolii de aproape. Mikko Hirvonen a fost cel mai rapid pe speciala de la Lisabona.

Sebastien Loeb

Întorşi în Algarve, cele patru echipaje oficiale Ford şi Citroen au fost aproape egale pe probele din ziua de vineri. Balanţa s-a înclinat în favoarea echipei Citroen sâmbătă când Mikko Hirvonen făcut pană. Finlandezul s-a oprit pe probă pentru a schimba roata şi avea să îl jeneze pe Loeb care a trebuit să alerge în praful ridicat de Hirvonen. Loeb pierdea 30 de secunde iar Hirvonen aproape două minute. Francezul avea să fie foarte furios la finalul probei dar avea să îşi ceară scuze ulterior.

Cu Hirvonen ieşit din luptă bătaia pentru primul loc avea să se dea între Jari-Matti Latvala şi Sebastien Ogier. Loeb avea 30 de secunde întârziere şi începea cursa de recuperare. Ogier termina ziua a doua pe prima poziţie. Câştigătorul avea să fie decis în ultima zi de concurs.

Misiunea lui Ogier avea să fie uşurată de o serie de alte probleme tehnice suferite de echipajele Ford. Latvala avea să piardă timp datorită ruperii arborelui de transmisie. Hirvonen avea să piardă din nou minute datorită cedării suspensiei spate.

Jari-Matti Latvala

Ogier nu a mai putut fi ajuns de coechipierul său şi astfel Citroen a obţinut o dublă importantă în Portugalia. Podiumul a fost completat de Jari-Matti Latvala. Sebastien Loeb este acum lider comun cu Mikko Hirvonen în clasamentul general. Francezul a câştigat şi ultima probă a raliului unde a obţinut cele trei puncte suplimentare. În clasamentul constructorilor, Ford este lider cu zece puncte avans în faţa echipei Citroen.

Petter Solberg a avut parte de un raliu de coşmar după ce în prima zi a suferit nu mai puţin de patru pene. A recuperat apoi o parte din timpul pierdut, norvegianul terminând cursa pe locul şase. Ken Block nu a putut lua startul în Raliul Portugaliei după accidentul serios suferit de american în shakedown-ul premegător raliului.

Clasament Portugalia

1. Sebastien Ogier Citroen 4h10m53.4s

2. Sebastien Loeb Citroen + 31.8s

3. Jari-Matti Latvala Ford + 3m22.1s

4. Mikko Hirvonen Ford + 6m16.3s

5. Matthew Wilson Stobart Ford + 7m48.5s

6. Petter Solberg Solberg Citroen + 10m17.4s

7. Kimi Raikkonen Ice 1 Citroen + 10m54.1s

8. Federico Villagra Munchi's Ford + 11m38.8s

9. Henning Solberg Stobart Ford + 14m16.4s

10. Dennis Kuipers Ferm Ford + 17m54.6s

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.