OMV Rally Show

Autor: Edwin Keleti acum 13 ani Raliuri

Toti pilotii au folosit masini turbo cu tractiune integrala conforme grupei N4 (asa se stipulase in regulamentul cursei), mai putin Vilhelm Kanchev, care a concurat cu un Peugeot Super 1600 cu tractiune fata, fiind evident lipsit de orice sansa, pentru ca suprafata de concurs era macadamul.

Evolutiile pilotilor au fost marcate de ambitiile de final de sezon, astfel incat pilotajul a fost mai degraba precis decat spectaculos, glisadele largi facand loc traselor precise. Cu totii voiau sa se masoare cu Manfred Stohl, iar Stohl voia, la randu-i, sa-si razbune infrangerea de anul trecut, cand victorios a iesit Titi Aur.

Acesta, eliberat de presiunea rezultatelor dupa castigarea celui de-al optulea titlu national, si-a regasit bucuria de a pilota si a dominat clar cursa inca din fazele preliminare. In finala mica a ajuns Marco Tempestini, caruia i s-a opus George Morar, insa clujeanul a trebuit sa se incline in fata italianului.

Manfred Stohl si Titi Aur au evoluat in finala unul impotriva celuilalt, Stohl trebuind sa ia startul pe masina lui Popov in locul celei a lui Bogdan Marisca la bordul careia concurase pana atunci, dar careia i se defectase cutia de viteze. Dupa evolutii de exceptie ale ambilor piloti, romanul s-a impus la Sibiu pentru a doua oara consecutiv.

Asta nu a sters insa zambetul lui Manfred Stohl, care a declarat: “A fost un show excelent aici, la Sibiu. M-am simtit la fel de bine ca anul trecut. Ma bucur insa ca nu a mai nins. Pentru mine rezultatul, la astfel de evenimente, este mai putin important. Acum ma asteapta Raliul Marii Britanii, unde voi merge la maximum, pentru ca vreau sa termin pe locul patru in clasamentul mondial. Diferenta dintre mine si Dani Sordo este de un singur punct si sunt sigur ca voi reusi sa-mi ating obiectivul.” Desfasurat pe pista de autocross de la Sibiu, show-ul isi propune sa-i aduca laolalta pe cei mai buni piloti din tara, carora li se adauga in mod traditional piloti ai echipelor OMV din alte campionate nationale. Ca si anul trecut, marea senzatie a fost confirmarea participarii austriacului Manfred Stohl, cel mai bine clasat pilot privat din WRC. Sosit la Sibiu dupa o serie extraordinara de podiumuri in campionatul mondial si cu toate ca este vedeta incontestabila a echipei “largite” OMV, Stohl a fost extrem de comunicativ si de modest in afara pistei, stand de vorba cu ziaristii si cu fanii. Organizatorii au invitat si trei VIP-uri – Cristina Rus, Catalin Zmarandescu si Sebastian Bodu -, care au fost copiloti de lux alaturi de piloti experimentati (Claudiu David, Alexandru Pitigoi si Manfred Stohl), toti trei fiind deosebit de impresionati de aceasta experienta.

“A fost incredibil. Mi-a fost putin teama, dar pana la urma nu mi-a parut rau ca am urcat in dreapta. Eu sigur nu as putea merge atat de tare”, a spus Cristina Rus.

“Sincer sa fiu, nu ma asteptam sa-mi placa atat de mult. Mi-e greu sa descriu senzatiile traite. A fost o experienta fantastica, pe care as vrea sa o repet in fiecare zi. Am incercat sa-i dictez lui Claudiu traseul, dar nu am reusit, pentru ca totul se intampla foarte repede. A fost pur si simplu senzational”, a declarat Catalin Zmarandescu.

Competitia s-a disputat in maniera cursei campionilor, iar din cei 20 de piloti inscrisi, au ramas dupa prima mansa doar 8: Constantin Aur (1:42.7), Manfred Stohl (1:43.3), George Morar (1:45.8), Bogdan Marisca (1:46.3), Marco Tempestini (1:46.7), Claudiu David (1:46.3), Vladan Petrovici (1:47.8) si Alexandru Pitigoi (1:47.6).

Citește și...
Tags:


Comentarii
Inchide