WRC 2011 - Patru maşini pentru fiecare constructor

Ford şi Citroen doresc să înceapă sezonul 2011 din WRC cu câte patru maşini aliniate la start. În sezonul viitor Ford va folosi modelul Fiesta iar Citroen va concura cu noul DS3.

WRC 2011 - Patru maşini pentru fiecare constructor WRC 2011 - Patru maşini pentru fiecare constructor

Actualele maşini din WRC vor dispărea la finalul acestui sezon. Atât Fordul Focus WRC cât şi Citroenul C4 WRC îşi vor încheia cariera odată cu Raliul Marii Britanii din acest an. Pentru anul viitor, Ford va arunca în luptă noul model Fiesta RS WRC iar Citroen va miza pe nouul model DS3 WRC.

Ambele modele sunt actualmente în dezvoltare şi testare. Fordul Fiesta există în versiunea S2000 şi a fost folosit cu succes de Mikko Hirvonen în Raliul Monte Carlo desfăşurat anul acesta în campionatul rival IRC. DS3-ul este testat intensiv şi probabil va fi gata în luna septembrie când nu este exclus să îl vedem în acţiune.

La începutul anului viitor, ambii constructori vor să alinieze câte patru maşini la start în acelaşi format ca şi acum: două pentru echipa de uzină şi două pentru o echipă semioficială (Stobart Ford şi Citroen Junior).

Ambele echipe au testat extensiv şasiul, pentru că regulamentul pentru propulsor a fost adoptat destul de târziu. Federaţia a optat pentru motoare de 1,6 litri turboalimentate.

Malcolm Wilson, directorul sportiv al echipei BP Ford Abu Dhabi a spus: "Vrem să aliniem patru maşini la startul sezonului 2011 şi cred că vom reuşi. Bineînţeles, prioritatea sunt cele două maşini de uzină. Timpul este scurt dar am început să testăm şi motorul în noua specificaţie. Încă nu suntem aproape de specificaţiile finale dar vom fi la finalul verii."

Olivier Quesnel, omologul lui Wilson de la Citroen Racing a adăugat: "Vom avea gata cel mult patru maşini pentru startul sezonului viitor. Trebuie să ne grăbim şi asta nu ne place. La Citroen preferăm să testăm până ce totul este perfect. Dar în acest caz, acest lucru nu este posibil. Sper să reuşim să aliniem patru maşini în Raliul Suediei 2011."

Rămâne de văzut dacă până la startul sezonului viitor va mai apărea şi un al treilea constructor implicat oficial în WRC. Jean Todt, preşedintele FIA, a făcut o aluzie la o conferinţă de presă ţinută în timpul Raliului Portugaliei că sunt discuţii cu Volkswagen pentru o posibilă intrare în WRC. Dacă se va întâmpla, VW va folosi modelul Polo însă este greu de crezut că vor fi gata pentru debutul sezonului 2011.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.