26 Martie în istoria automobilistică

Autor: Cosmin Iordache 26 mart. 2010 Știri auto
26 Martie în istoria automobilistică

26 Martie 1932 – Henry Martin Leland,
fondatorul Cadillac şi Lincoln moare în Detroit la vârsta de 89 de
ani. Acesta şi-a început cariera în industria auto în alături de
Ransom Olds, cel care l-a angajat pe Leland pentru a fabrica
transmisii pentru modelul Olds Runabout. După un timp însă
americanul a decis că este timpul să meargă pe propriul drum şi
şi-a înfiinţat propria companie, Cadillac Car Company. Numele
mărcii vine de la Antoine de la Mothe Cadillac, fondatorul oraşului
Detroit.

Iniţial maşinile pe care le producea Cadillac erau low cost, dar
datorită exigenţelor fondatorului, foarte repede nivelul calitativ
a crescut şi marca a devenit una de lux. Lincoln a fost fondată ca
o marcă de lux, dar nu a fost profitabilă şi Leland a fost nevoit
să vândă afacerea către Ford.


26 Martie 1934 – În Anglia se introduc testele
de condus pentru obţinerea permisului pentru şofat. Creşterea
numărului de automobile şi accidentele i-au determinat pe britanici
să stabilească anumite criterii de obţinere a dreptului pentru a
conduce.


26 Martie 1984 – Ford Escort a fost numită cea
mai bine vândută maşină din lume, pentru al treilea an consecutiv.
Escort a fost rodul dorinţei celor de la Ford de a face un model
global, şi a fost primul model sub compact al Ford, care a avut cu
adevărat succes.


26 Martie 2008 – Ford Motor Company vinde în
această zi mărcile de tradiţie Jaguar şi Land Rover către indienii
de la Tata. Preţul tranzacţiei a fost de 2,3 miliarde de dolari, o
valoare mult inferioară sumelor plătite de indieni pentru cele două
mărci. Jaguar a fost cvumpărata de Ford în 1989 pentru suma de 2,38
miliarde dolari, iar Land Rover a fost achiziţionată în 200 pentru
2.73 miliarde dolari.

Jaguar luat naştere după al doilea război mondial, dar compania
are o vechime ceva mai mare, înainte de război fiind denumită SS
Cars. Din cauza rezonanţei naziste compania şi-a schimbat numele
preluând denumirea modelului SS Jaguar 100. Primul model Land
Rovera apărut în 1948, fiind opera lui Maurice Wilks, designerul
şef al companiei Rover. Britanicul s-a inspirat de la modelul
Willys-Overland, automobil pe care acesta îl folosea la ferma sa.
Din cauza deselor defecţiuni acesta a hotărât să proiecteze un
automobil mai fiabil. Prima gama Land Rover s-a numit Series 1 şi
deşi, în principiu fusese construită pentru scopuri agricole, a
fost bine primită atât de armată cât şi de seviciile de ambulanţă.

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide