29 Martie în istoria automobilistică

Autor: Cosmin Iordache 29 mart. 2010 Știri auto
29 Martie în istoria automobilistică

29 Martie 1806 – Congresul
American acordă fonduri de 30.000 de dolari către Army Corps of
Engineers pentru a începe demararea proiectului Great National
Pike, prima autostradă finanţată din fondurile naţionale. Şosea se
întindea din Cumberland prin munţii Appalachian până în
Wheeling.


29 Martie 1919 – Pe această
dată este produs în serie primul camion Tatra, un model TL4.
Tatra este, în ordinea
vârstei, al treilea cel mai bătrân constructor de automobile din
lume, după Daimler şi Peugeot. De-a lungul timpului Tatra a produs
şi automobile, dar a rămas în istorie pentru camioanele fabricate
şi nu pentru maşinile personale.

Tatra nu a purtat dintotdeauna denumirea cu
care s-a consacrat, ci iniţial s-a numit Schustala & Company şi
apoi a fost redenumit Nesselsdorfer Wagenbau-Fabriksgesellschaft.
Legenda spune că numele Tatra fost adoptat în 1919, în momentul în
care la testul unui automobil prin munţii cu acelaşi nume, schiorii
au fost atât de impresionaţi de performanţa pe zăpadă a acelui
auotvehicul încât au exclamat: Iată un autovehicul pentru
Munţii Tatra” şi aşa i-a rămas numele.



29 Martie 1927
– Maiorul Henry
O’Neill de Hane Segrave devine primul om care trece de bariera
de
200
mph
.
Britanicul conducea un bolid de 1.000 CP Mystery Sunbeam, atingând
la Daytona Beach, o viteză de top de
203,79 mph (326,7 km/h). Segrave a avut parte de o
concurenţă acerbă din partea altei legende a vitezei, Malcolm
Campbell, acesta din urmă reuşind să îl bată la numele de
recorduri.



29 Martie 2009
– Rick Wagoner,
şeful General Motors îşI dă demisia la „sugestia”
lui Barack
Obama. Sub conducerea de 8 ani a lui Wagoner, GM a pierdut miliarde
de dolari şi în 2008 a cedat titlul de cel mai important
constructor din lume, în detrimentul Toyota. Rick Wagoner şi-a
petrecut întreaga carieră la G.M.,angajându-se imediat după ce a
terminat Harvard Business School în 1977.

Wagoner a fost acuzat de lipsa inovaţiei şi de faptul că
gigantul s-a concentrat, sub domnia sa, prea mult pe construcţia de
SUV-uri şi camionete, chiar dacă semnalele din piaţă şi preţul
benzinei erau contradictorii. Wagoner este de asemenea, acelaşi om
care a zburat în 2008 la Washington pentru a obţine un împrumut de
la stat cu un luxos avion personal.

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide