Peste 4.000 de mașini au sunat la 112. Cum funcționează sistemul eCall? Și Dacia îl are

Autor: Elena Luchian 14 iul. 2021 Știri auto

Peste 4.000 de mașini au sunat la 112 pentru a raporta situații care aveau nevoie de intervenția echipajelor de poliție sau ambulanță. Cum funcționează, de fapt, sistemul eCall? Și noile Dacia Logan și Sandero îl au.

GALERIE FOTO

Dacia și Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) au explicat cât de importantă este tehnologia eCall la bordul autoturismelor. Sistemul de apelare a numărului de urgență este o dotare obligatorie la toate mașinile noi dezvoltate și fabricate după luna aprilie a anului 2018. Astfel, noile modele Dacia, lansate în toamna anului trecut, sunt echipate cu eCall.

În perioada ianuarie 2020 – iunie 2021, s-au înregistrat 4.286 de apeluri la 112, efectuate prin sistemul de apelare a numărului de urgență. 850 dintre apelurile primite la numărul de urgență au fost efectuate automat, în urma unui impact. Celelalte 3.436 au fost inițiate de ocupanții vehiculului.

Cum funcționează eCall la Dacia și la celelalte mașini?

Dacia România și Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) au demonstrat modul în care funcționează eCall. Tehnologia care salvează vieți are la bază un principiu simplu. Atunci când senzorii de impact sunt activați sau când cineva apasă butonul montat în cabină (de obicei, în plafon), sistemul eCall generează un apel către numărul de urgență. Se transmit astfel rapid datele esențiale pentru echipajele de intervenție. În sistemul informatic 112, operatorii și dispecerii vor vedea poziția geografică a vehiculului, seria de șasiu (VIN), tipul vehiculului, tipul de carburant utilizat, direcția de deplasare și modul în care a fost apelat numărul de urgență (automat sau manual).

Ulterior, operatorul Serviciului de urgență va încerca să stabilească o legătură de voce cu ocupanții mașinii. Dacă butonul eCall a fost apăsat accidental, cei aflați la bord vor trebui să comunice acest lucru operatorului 112. Altfel vor fi amendați pentru alertarea falsă a serviciilor de urgență.

Tehnologia eCall nu presupune niciun cost suplimentar. Mașinile nu necesită configurații în plus față de cele realizate pe durata fabricării vehiculului.

Potrivit STS, România a fost primul stat european care, în anul 2013, a pregătit infrastructura de comunicații, la nivel național, pentru implementarea serviciului de urgență eCall.

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide