8 lucruri pe care Gordon Murray le urăște la supercarul McLaren F1

Autor: George Cristea 09 aug. 2020 Știri auto

Unele lucruri sunt perfecte, iar acest lucru este recunoscut în unanimitate. În domeniul auto, nu există foarte multe dubii că McLaren F1, mașina concepută în 1992 de Gordon Murray, se apropie mult de ideea de perfecțiune. Ei bine, nu și dacă îl întrebi pe cel care a conceput-o. Iată care sunt cele 8 lucruri pe care Gordon Murray le urăște la supercarul McLaren F1.

Intră în Galeria FOTO

Pentru cei care nu sunt familiari cu numele lui Gordon Murray trebuie să precizăm că vorbim despre unul dintre cei mai apreciați ingineri din Formula 1, cu o carieră de 50 de ani sub centură. Gordon Murray a proiectat și realizat 23 de monoposturi care au luat startul în Formula 1 între 1969 și 1989 – 20 pentru Brabham și trei pentru McLaren. O carieră pe care a dorit să o încununeze prin lansarea unui nou supercar, care-i poartă numele: Gordon Murray T.50. Pe 4 august, britanicul a prezentat supercarul pe care îl consideră „succesorul logic” al lui McLaren F1.

Murray a părăsit Formula 1 pentru a proiecta mașini stradale, iar istoria a consemnat nașterea modelelor McLaren F1 și Mercedes-Benz SLR McLaren. Gordon Murray poate fi mândru de cum a ieșit McLaren F1, dar recunoaște că sunt mai multe lucruri l-au nemulțumit la primul său supercar. Atât de tare încât a construit un alt supercar, de 2,6 milioane de euro, doar pentru a le corecta. Iată, așadar, care sunt cele 8 lucruri pe care Gordon Murray le urăște la supercarul McLaren F1, așa cum le-a povestit celor de la Top Gear.

Ce urăște Gordon Murray cel mai mult la McLaren F1?

Desigur, faptul că Murray „urăște” ceva la McLaren F1 este o figură de stil. Nu poți urî unul dintre cele mai reprezentative modele de automobile ale secolului trecut. Dar recunoaște că sunt alegeri pe care le regretă și lucruri pe care le-ar face diferit.

Unul dintre acestea este „coloana vertebrală” care desparte luneta în două secțiuni și despre care Murray spune că „este cu 50 mm mai lată decât ar trebui”. Aceasta, ca și partea din spate lipsită de formă, cad în categoria „design”. Murray explică că tehnologia folosită la acea vreme – modelarea în lut – nu permitea prea multe schimbări odată realizat designul

Pe locul trei, Murray numește farurile, despre care spune că erau execrabile. „Pentru a reduce costruile, am folosit componente de pe piață. Nu puteai să vezi nimic peste 160 km/h”, spune Murary. Nu trebuie amintit ce viteză maximă are McLaren F1.

Cine a stat la volanul unui F1, cunoaște și care ar fi a patra problemă indicată de Murray: sistemul de aer condiționat nu funcționa. Din două motive. „Unul pentru că motorul ajungea la 8.000 rpm, iar compresorul trebuia să reziste la această turație. Prin urmare, la turații mai mici nu mai făcea nimic”. Al doilea motiv are legătură cu secțiunea supapei prin care ieșea aerul din habitaclu, mult mai mică decâr ar fi trebuit pentru a permite circulația aerului.

Frânele sunt considerate de Murray „…OK”. Trebuia să le apeși puternic, iar materialele speciale folosite le făcea să „fluiere” deranjant ori de câte ori erau acționate. Cu o singură observație, adusă în atenția noastră tot de Murray: „asta a devenit o caracteristică a lui F1 pentru cei care dețin un F1. Îți dorești ca frânele să fluiere”.

McLaren F1 nu este o mașină practică

Pe latura practică, McLaren F1 este un dezastru, dar nimeni nu se așteaptă să plece în concediu cu bagajele pentru o săptămână într-un F1. Compartimentul de bagaje, după cum spune Murray, se află în spatele roților, iar ușa de acces este prinsă în partea inferioară. Prin urmare, când o deschizi, aceasta lovește picioarele, iar înghesuirea bagajelor în acel triunghi minuscul era o aventură.

Ambreiajul s-a dovedit a fi cea mai mare problemă și pentru proprietari. „În funcție de cât de bun șofer ești”, acesta trebuia demontat și reglat la intervale cuprinse între 8000 și 24.000 km. Din aceeași categorie, rezervorul de combustibil de tip „burduf” trebuia scos la fiecare cinci ani, iar asta însemna că motorul trebuia demontat. Vorbim de un motor V12 de 6,1 litri, montat într-un spațiu extrem de îngust.

Cam asta e. Ne imaginăm cum o listă cu un titlu gen „Chestii nașpa la McLaren F1” a stat în sertarul lui Gordon Murray vreme de aproape 30 de ani. Nu e de mirare că acesta a creat supercarul T.50 – era obligat să-l realizeze. Ca să-și ia de pe suflet această listă infamă.

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide