A fost semnat cel mai mare contract din istoria CNAIR

Publicat: 07 02. 2022, 16:40
Actualizat: 07 02. 2022, 16:42

A fost semnat cel mai mare și mai complex contract din istoria CNAIR, contractul pentru Secțiunea 2 a Autostrăzii Sibiu-Pitești, tronsonul Boita-Cornetu.

Contractul a fost semnat de către Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) și Asocierea Mapa Insaat VE Ticaret A.S. – Cengiz Insaat Sanayi VE Ticare A.S.

„Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere și Asocierea Mapa Insaat VE Ticaret A.S. – Cengiz Insaat Sanayi VE Ticare A.S. au semnat astăzi contractul pentru proiectarea și execuția lucrărilor pe Secțiunea 2 a Autostrăzii Sibiu – Pitești, respectiv Boița – Cornetu, în prezența conducerii Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Este vorba despre prima secțiune de autostradă care va fi construită în munții Carpați”, a scris Irinel Ionel Scriosteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, pe pagina de Facebook.

Contractul semnat de CNAIR prevede executarea:

  • 31,33 km de autostradă
  • 49 de poduri și viaducte
  • 7 tuneluri cu lungimi cuprinse între 250 m și 1590 m
  • 1 ecoduct în zona localității Lazaret

Contractul este finanțat din fonduri europene nerambursabile și are o valoare estimată de 4,25 miliarde de lei, fără TVA.

Autostrada Sibiu – Pitești va avea o lungime de 122 de km, este împărțită în 5 secțiuni, va lega Centrul și Vestul României de rețeaua europeană de autostrăzi, fiind o parte importantă a Coridorului 4 Pan-European.

INTRĂ ÎN GALERIA FOTO

Programul de guvernare prevede construirea a 1.000 de kilometri de autostrăzi

Programul de guvernare depus de guvernul Cîțu la Parlament prevede construirea a 1.000 de kilometri de autostrăzi și peste 370 de kilometri de variante ocolitoare în următorii patru ani.

Banii pentru programul de autostrăzi, drumuri expres și centuri ocolitoare vor veni în principal din fonduri europene nerambursabile alocate prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020, Programul Operațional de Transport 2021-2027 și Programul Național de Reformă și Reziliență, potrivit proiectului.

Proiecte care vor fi continuate

  • A3, Autostrada Transilvania (cca. 155 km) – 4,2 miliarde de Lei, fără TVA; pregătirea implementării tronsonului Târgu Mureș – Brașov
  • A1, Autostrada Sibiu–Pitești: Accelerarea implementării Autostrăzii Sibiu-Pitești, pe toate cele 5 secțiuni ale proiectului, fiind asigurată finanțarea nerambursabilă prin emiterea deciziei de finanțare de către Comisia Europeană – total investiție 13,7 miliarde de Lei, fără TVA – din care 2,3 miliarde de Lei, fără TVA, pentru secțiunile 1 și 5; Pregătirea proiectului- legătură DN7C Curtea de Argeș – A1 (Secțiunea 5 Sibiu-Pitești) – Râmnicu Vâlcea.
  • A0, Autostrada de centură a municipiului București (cca.100 km) – aproximativ 5 miliarde de Lei, fără TVA;
  • A10, Autostrada Sebeș-Turda – lotul 2 – 550 de milioane de Lei, fără TVA (total loturile 1 și 2 – 1,9 miliarde de Lei, fără TVA);
  • DX12, Drum expres Craiova–Pitești (121 km) – 3,2 miliarde de Lei, fără TVA;
  • Drum expres Brăila–Galați (12 km) – 530 de milioane de Lei, fără TVA;
  • Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila – 1,9 miliarde de Lei, fără TVA.

Sursa: Facebook/ Irinel Ionel Scriosteanu