A început: Mașinile cu motoare termice, interzise complet

Autor: ProMotor 01 ian. 2020 Știri auto
A început: Mașinile cu motoare termice, interzise complet

Mașinile cu motoare termice vor fi interzise complet în Irlanda, începând cu 2030. Este o măsură drastică pe care o pregătește guvernul irlandez. Până atunci, modelele electrice ar trebui să devină dominante pe șoselele irlandeze.

Guvernul Irlandei pregătește o lege prin care va fi interzisă înmatricularea mașinilor noi care au motoare alimentate cu benzină sau cu motorină. Data la care această interdicție va intra în vigoare este 1 ianuarie 2030. Practic, irlandezii cumpără acum ultimele generații de mașini cu motoare termice. Cei care vor face acest lucru după 2025 riscă să nu le mai poată revinde vreodată. În orice caz, nu la un preț rezonabil.

Ministrul irlandez al mediului lucrează deja la propunerea legislativă, care va fi discutată și urmează să fie aprobată în lunile următoare.

Obiectivul executivului irlandez este de a avea cel puțin un milion de mașini electrice pe șosele până în 2030. Din acel moment, toate mașinile nou înmatriculate ar trebuie să fie cu propulsie electrică.

Legea urmează să fie anunțată în paralel cu anunțarea unei investiții majore în infrastructura de stații de încărcare. Inițiativa urmărește dublarea numărului de stații de încărcare casnice, precum și lansarea unei rețele naționale de stații publice.

Irlanda și-a stabilit ca obiectiv reducerea emisiilor și atingerea statutului de țară neutră din punctul de vedere al emisiilor de bioxid de carbon până în 2050. Mijloacele de transport sunt responsabile pentru aproximativ 20% din emisiile totale de carbon ale țării.

Din ce în ce mai multe țări europene au anunțat că vor interzice mașinile cu motoare termice. În afară de Irlanda, pe această listă mai este Norvegia, care va interzice motoarele termice din 2025, Suedia, din 2030 și Franța, din 2040. Cel mai probabil, o interzicere a mașinilor cu motoare termice nu va putea fi adoptată la nivel european. Cel puțin nu în viitorul apropiat. O astfel de decizie ar prezenta probleme pentru țări cu o puternică industrie auto, cum sunt Germania, Franța, și chiar România.

sursa: carscoops.com

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide