Aceasta este cea mai profitabilă maşină din industria auto în 2019

Autor: Cristian Agatie 24 sept. 2019 Știri auto
Aceasta este cea mai profitabilă maşină din industria auto în 2019

Cea mai profitabilă maşină lansată în 2019 nu este un hypercar excentric cu un preţ de milioane de euro, ci un model de serie. Este vorba despre iconicul 911, produs de Porsche. Cu o producţie de 38.750 de unităţi, acesta a adus peste 2,2 miliarde de euro în conturile Porsche.

Dacă maşinile electrice sunt departe de a produce profituri pentru producătorii lor, cele cu motoare termice sunt mult mai profitabile. O dovedeşte Porsche cu a opta generaţie a lui 911, cunoscută intern şi în cercurile de cunoscători după numărul de cod 992. Modelul german este responsabil pentru aproape 30% din profiturile Porsche AG de la lansare, chiar dacă nu reprezintă decât 11% din vânzările Porsche. Cu o producţie de 38.750 de unităţi, acesta a adus peste 2,2 miliarde de euro în conturile Porsche.

Porsche 911 lasă în urmă modele de elită, precum Ferrari F8 Tributo, Aston Martin DBX, Mercedes-Benz GLE sau BMW X5. F8 Tributo, spre exemplu, are o marjă de profit uriaşă, de 50%, dar contribuie cu doar 17% la veniturile Ferrari. Aston Martin preconizează că va comercializa 5.500 de unităţi ale modelului DBX în 2020, ceea ce va dubla vânzările producătorului britanic şi va aduce astfel 21% din venituri. Când vine vorba de SUV-uri, BMW X5 este campion, cu 16% din veniturile producătorului bavarez, în condiţiile în care reprezintă doar 7% din volumul de vânzări BMW.

Porsche 911 este foarte profitabil chiar şi la echiparea standard, având un preţ de comercializare care se apropie de 100.000 de euro. Dacă se iau în considerare numeroasele variaţii ale modelului sau echipamentele opţionale care rotunjesc veniturile producătorului, se ajunge la un nivel impresionant de profitabilitate.

 

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Cristian Agatie
După o experiență scurtă în presa generalistă și radio, a intrat în presa auto „din oportunism” în 1994, la revista Autoturism a Automobil Clubului Român, și a rămas „din convingere” din 2008, la Auto Bild, un nou proiect demarat în România de Axel Springer în colaborare cu Edipresse. Absolvent ... citește mai mult
Pro Motor

Comentarii
Inchide