ANPC analizează sute de service-uri care umflă facturile clienților

ANPC analizează sute de service-uri care umflă facturile clienților

Autor: George Cristea acum 3 săptămâni Știri

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a început o acțiune amplă de control la unitățile de reparații auto. ANPC analizează sute de service-uri care umflă facturile clienților, în special în cazul reparațiilor cu decontare directă la asigurator.

ANPC a primit sute de reclamații de la clienți particular și transportatori privind practici comerciale incorecte și facturi umflate desfășurate de unitățile service, în special în relația cu asiguratorii. Potrivit inspectorilor ANPC, s-au găsit diferențe masive între tariful de manoperă afișat și cel care se regăsește pe factura finală.

„Analizând informarea pe care o oferă service-ul auto în legătură cu ora de manoperă afişată şi cuantumul aceleiaşi ore aflate pe factură care ar urma să fie achitată fie de consumator şi în unele cazuri de către asigurator, rezultă nişte valori diferite, de la 59,9 lei plus TVA până la 350 lei plus TVA, sau uneori chiar şi 1.000 lei plus TVA pentru acelaşi autoturism efectuând aceeaşi operaţiune”, a afirmat directorul general ANPC, Paul Anghel.

Potrivit celor de la ANPC, service-urile auto au obiceiul de a umfla factura de reparații în cazul decontării directe la asigurator. Pentru aceasta, reprezentanții unităților de reparații auto îi pune pe clienți să semneze facturile de reparații „legați la ochi”. Motivele invocate sunt de două tipuri – „Nu te interesează preţul deoarece plăteşte asiguratorul” şi „Ne ocupăm noi de tot, tu doar trebuie să semnezi aceste hârtii”.

ANPC analizează sute de service-uri care umflă facturile: Cum sunt afectați propietarii de mașini?

Chiar dacă proprietarul mașinii este convins că acest aspect nu îl privește pe el, ci relația dintre service și asigurator, trebuie să știe că lucrurile nu stau deloc așa. Asta deoarece compania de asigurări va crește prețul poliței în anul următor de asigurare ca urmare a evenimentului asigurat.

„Facturile „umflate” inclusiv cu ore de manoperă cu 500% mai mari decât preţurile practicate în mod normal afectează consumatorul ca urmare a creşterii costurilor de asigurare în anul următor, în condiţiile creşterii poliţei de asigurare ca urmare a unor cheltuieli ocazionate de un eveniment asigurat”, a avertizat directorul general al ANPC.

Exemplificând, Paul Anghel a arătat că există service-uri auto, atât în Bucureşti cât şi în judeţele Ilfov, Brăila, Alba, Timiş, Neamţ, Sibiu, Tulcea, Cluj, Caraş Severin, în care pe factură au fost regăsite costuri care nu puteau fi justificate din punct de vedere al orelor lucrate, și nici al valorii orelor tehnologice de manoperă, de la 100 de lei până la 1.200 de lei.

Practica incorectă a service-urilor auto a fost sancționată și de asiguratori, care au anunțat că doresc calcularea reparațiilor potrivit unor prețuri standard și schimbarea procedurii de decontare în cazul asigurărilor RCA. Această schimbare ar fi pus proprietarii de mașini în dezavantaj, pentru că ar fi putut să primească mai puțin bani de la asigurator decât valoarea reparațiilor efectuate de service.



Comentarii
Inchide