Audi instalează baterii litiu-ion uzate pe vehiculele utilizate în producţie

Autor: Marius Vișan 26 mart. 2019 Știri auto
Audi instalează baterii litiu-ion uzate pe vehiculele utilizate în producţie

A doua viaţă pentru bateriile automobilelor electrice: Audi testează la fabrica sa principală, din Ingolstadt, Germania, vehicule pentru fabrică antrenate de baterii litiu-ion uzate. La fel ca toţi producătorii de automobile, şi Audi este obligată prin lege să preia bateriile restituite de clienţi, după ce acestea au fost utilizate în automobile.

Deoarece bateriile acestea dispun încă de o capacitate mare de încărcare, o echipă interdisciplinară de proiect analizează acum modul în care bateriile de la maşini de test electrice precum Audi e-tron sau maşini hibride, precum Audi A3 e-tron şi Audi Q7 e-tron pot fi utilizate în continuare în manieră eficientă. În această fază de testare s-au evidenţiat deja mai multe avantaje.

Până în prezent, vehiculele utilizate în fabrică, precum motostivuitoarele şi vehiculele utilizate pentru remorcare folosesc baterii plumb-acid. Când aceste baterii se golesc, angajaţii scot bateriile care au greutate de până la două tone din vehicule şi le conectează la o staţie de încărcare, unde rămân preţ de mai multe ore.

În schimb, bateriile litiu-ion poate fi încărcate direct acolo unde se află vehiculul, în orele de pauză, de exemplu între schimburile de lucru. Astfel se economiseşte spaţiu şi se elimină eforturile manuale mari necesare pentru înlocuirea bateriilor. Audi ar economisi milioane dacă şi-ar trece întreaga flotă de vehicule pentru producţie pe baterii litiu-ion, la cele 16 unităţi de producţie ale sale din întreaga lume.

Bateria unui Audi e-tron este compusă din 36 de module individuale de baterie şi este instalată sub compartimentul pasagerilor, între punţi şi are forma unui bloc plat şi lat. După preluarea bateriilor de la automobile, echipa de proiect verifică fiecare modul pentru a vedea dacă mai poate fi încă utilizat. Ei instalează apoi câte 24 de module în fiecare compartiment nou de baterie. Acesta are aceleaşi dimensiuni şi aceeaşi greutate ca bateriile precedente cu plumb-acid folosite pentru vehiculele din fabrică, ceea ce înseamnă că vehiculele pot fi utilizate în continuare, fără investiţii majore.

Pe viitor, angajaţii specializaţi vor putea prelua asamblarea bateriilor reutilizate, într-un centru special pentru baterii, amenajat de companie.

 

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Marius Vișan
Marius Vișan
Marius Vișan a poposit în lumea auto în anul 2015, însă cu jurnalismul online este familiarizat încă din anul 2006 când a început cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Contactul cu mașinile l-a luat la vârsta de 18 ani, odată cu obținerea permisului auto. Pasiunea ... citește mai mult
Visan Marian
Visan Marian
Începând cu anul 2015, Marian Vișan s-a implicat în domeniul auto, însă experiența sa în jurnalismul online începe din 2006, în timpul studiilor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. La vârsta de 18 ani a început să se familiarizeze cu mașinile odată cu obținerea permisului ... citește mai mult

Comentarii
Inchide