Audi R8 dispare, dar va reveni sub forma unui supercar electric

Autor: Ionuț Vîlciu acum 2 săptămâni Știri auto

Conform unor surse, Audi urmează să producă un R8 pur electric. Supercar-ul german pare că va renunța la motorul V10 care l-a consacrat în favoarea propulsiei electrice.

Potrivit unor surse din interiorul companiei, procesul de aprobare al noului model este în plină desfășurare. Nu se va numi R8 și va lua o direcție de design complet nouă, astfel încât să nu semene cu modelul pe care îl va înlocui.

Primul Audi R8 a fost lansat în urmă cu 16 ani, în anul 2006. În primă fază, primul supercar creat de Audi a folosit motorul V8 care se monta și pe generația contemporană de RS4. Acesta dezvolta 420 de cai, ulterior fiind disponibil și un V10 de 5,2 litri. Cea de a doua generație a renunțat complet la motorul cu 8 pistoane. Singura variantă a rămas doar cea reprezentată de motorul V10 natural aspirat. Cea mai puternică versiune aflată la vânzare dezvoltă 620 de cai putere și are tracțiune integrală Quattro. Sprintul 0-100 se realizează în jurul valorii de 3 secunde, în funcție de configurația mașinii.

Audi R8 moare pentru a renaște sub formă electrică

După cum știm, zilele motoarelor termice sunt numărate. Începând cu anul 2035, mașinile cu motoare diesel sau pe benzină nu se vor mai putea comercializa, iar producătorii caută soluții alternative. Una dintre acestea, și probabil cea mai populară, este electrificarea. Astfel, până și supercar-urile vor lua această rută.

Noul Audi R8 ar putea fi produs pe o platformă tehnică comună cu Porsche. De asemenea, Audi nu este străin de fabricarea mașinilor electrice. În acest moment, compania produce R8-ul în aceeași fabrică cu modele precum Audi E-tron GT și RS E-tron GT. Acestea sunt suratele modelului electric oferit de Porsche, sedanul Taycan.

Acest lucru denotă că Audi este pregătit să facă trecerea către electromobilitate și că are mijloacele necesare pentru a face acest lucru.

Sursa: Autocar


Sursa foto: ProMotor


Ionuț Vîlciu
Ionuț Vîlciu
Student al Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării, m-am alăturat echipei ProMotor pentru a combina cele două pasiuni ale mele: mașinile și presa. Studiez, analizez și documentez tot ce are roți. Presa nu trebuie să fie plictisitoare, așa că încerc, pe cât de mult posibil, să ... citește mai mult

Comentarii
Inchide