Audi R8 V10 performance RWD, noul vârf de lance al automobilelor sport cu tracțiune spate – VIDEO

Autor: Marius Vişan acum 2 săptămâni Știri

Noul R8 V10 performance RWD este oferit în variantele Coupe și Spyder și dispune de un plus de 30 CP, reprezentând completarea sportivă ideală pentru R8 V10 performance quattro. Noul automobil sport R8 V10 performance RWD dă formă plăcerii condusului, cu tracțiunea sa pe puntea spate și cu motorul montat central ce generează 419 kW (570 CP).

Audi R8 V10 performance RWD (acronimul pentru Rear Wheel Drive – tracțiune spate) este noul vârf de lance avangardist al automobilelor sport cu tracțiune spate din producția de serie a mărcii Audi.

VIDEO

Automobilul sport cu motorul central se catapultează de la 0 la 100 km/h în doar 3,7 secunde (versiunea Spyder: 3,8 secunde) și impresionează cu o viteza maximă de 329 km/h (Spyder: 327 km/h).

Esența spiritului noului R8 este concentrată în renumitul motor cu aspirație naturală V10 FSI de 5,2 litri. Pentru R8 V10 performance RWD acest motor generează 479 kW (570 CP) și un cuplu de 550 Nm, distribuit pe roțile din spate cu ajutorul transmisiei automate S tronic cu 7 trepte.

Audi R8 V10 performance RWD generează acum 570 CP

Aceasta însemnă un plus de 10 Nm, față de Audi R8 V10 RWD. Diferențialul blocabil mecanic cu derapare limitată distribuie cuplul în manieră ideală în funcție de situația curentă, ceea ce asigură o tracțiune excelentă, chiar și în condiții de carosabil umed.

La fel ca toate modelele din gama R8, și acest automobil are caroseria fabricată din aluminiu, pe baza conceptului de construcție ușoară Audi Space Frame (ASF), cu componentele mari fabricate din polimer ranforsat cu fibră de carbon (CFRP). Versiunea Coupe a modelului R8 V10 performance RWD are astfel o greutate de doar 1.590 kilograme, iar versiunea Spyder de 1.695 kilograme.

R8 V10 performance RWD este construit în cea mai mare parte manual, la fabrica Bollinger Hofe de la sediul Audi din Neckarsulm, Germania. Tot aici este fabricat și automobilul de curse LMS GT4, ce este derivat din modelul de serie, cu care împărtășește aproximativ 60% din piese. Pe suprafața de producție de aproximativ 40.000 de metri pătrați lucrează circa 1.000 de angajați calificați, pentru a asambla automobilele sport avansate.

Tags:

Sursa foto: Audi


Comentarii
Inchide