BMW M4 Competition Cabriolet sosește la timp pentru sezonul estival

Publicat: 26 05. 2021, 12:08
Actualizat: 29 05. 2021, 11:12

This browser does not support the video element.

BMW M4 Competition Cabriolet sosește la timp pentru sezonul estival, aducând libertatea tipică a modelelor open-top într-o combinație explozivă cu performanțele de top ale modelelor M din clasa medie.

Intră în Galeria FOTO

De fapt, denumirea oficială completă este „BMW M4 Competition Cabriolet cu M xDrive” – am renunțat intenționat la deja uzatul „noul” pe care toți producătorii auto de pe piața românească se simt datori să-l lipească la denumirea modelului. Cel mai probabil, fac asta pentru a deosebi bestia de „vechiul BMW M4 Competition Cabriolet cu M xDrive”. Glumeam, desigur. Ei bine, dacă nu era clar, supercabrioletul BMW este disponibil exclusiv cu sistemul de tracțiune integrală optimizat de divizia M a BMW.

Ca și în cazul fraților M3 Competition Sedan și M4 Competition Coupé, M4 Competition Cabriolet se bazează pe competențele propulsorului de 3,0 litri pe benzină cu șase cilindri în linie, care dezvoltă 510 CP. Sistemul de tracțiune integrală îl ajută să afișeze un timp de 3,7 secunde pentru accelerația de la 0 la 100 km/h – cu 0,2 secunde mai mult decât în cazul coupé-ului echipat similar.

Valoarea 0-200 km/h este de 13,1 secunde, în timp ce repriza de la 80 la 120 km/h durează 2,8 secunde în treapta a patra sau 3,7 secunde în trapta a cincea a cutiei de viteze. Configurarea pachetului M Driver va ellimina limitarea vitezei maxime la 250 km/h, astfel că M4 Competition Cabriolet va putea atinge 280 km/h. Șoferii cu autobahn la scară vor fi, cu siguranță, încântați.

BMW M4 Competition Cabriolet: Performanțe maxime și fără acoperiș

Nu este singura valoare impresionantă de pe fișa tehnică a noului cabriolet BMW. Acoperișul din pânză „panel bow”are nevoie de numai 18 secunde pentru a coborî, iar acest lucru poate fi comandat electronic până la viteza de 50 km/h. Cei de la BMW recomandă ascultarea sunetului evacuării cu acoperișul pliat – cele patru guri de evacuare au sunetul controlat electronic, pentru o simfonie sofisticată.

Dacă tot am ajuns la acoperiș – elementul distinctiv al sportivei BMW, trebuie spus că acesta afectează întrucâtva valențele practice ale lui M4 Competition Cabriolet. Mai exact, volumul portbagajului este de 385 de litri cu acoperișul ridicat și de 300 de litri cu el coborât. BMW atrage atenția că aceste cifre reprezintă o îmbunătățire semnificativă față de generația anterioară.

Interiorul lui M4 Competition Cabriolet nu se deosebește de cel al coupé-ului, cu notabila excepție a sistemului de încălzire pentru gât Air Collar, care e disponibil opțional, la fel ca și scaunele ventilate – o premieră la M4 Cabriolet.

În ceea ce privește trenul de rulare, sistemul de tracțiune integrală M xDrive transmite o proporție majoritară a cuplului către puntea spate. Ca și în cazul coupé-ului, dezactivarea ESP va transforma cabrioletul într-o sportivă puristă cu tracțiune spate.