Când este necesară omologarea de tip a vehiculelor? Poate fi făcută în doar 3 orașe din România

Autor: Cristian Gubandru 19 apr. 2022 Știri auto

Omologarea de tip este necesară în cazul importului, comercializării, fabricării vehiculelor rutiere noi de către o entitate juridică. Prin urmare, aceasta se poate acorda numai persoanelor juridice române, fabricanţi sau importatori/distribuitori agreaţi de fabricantul vehiculelor în cauză.

Omologarea de tip se poate solicita la RAR pentru un singur tip de vehicul sau pentru o familie de vehicule (gruparea se face pe criterii de similitudine: caroserie, motorizare etc). Omologarea pe familie oferă avantajul costurilor mai mici raportate la tip variantă şi reducerea duratei de omologare.

Omologarea de tip poate fi făcută în doar 3 orașe din România:

  • București: Calea Griviţei 391A, sau Str. Bârsei nr. 1, comună Voluntari, jud. Ilfov;
  • Reprezentanţa Teritorială pentru Muntenia-Oltenia cu sediul în com. Bradu, Drum 65B, km. 5+ 953 m, județul Argeș;
  • Reprezentanţa Teritorială pentru Transilvania-Moldova cu sediul în Braşov, str. Zizin nr. 2, bl.40, sc. C, ap.3, judeţul Braşov.

INTRĂ ÎN GALERIA FOTO

Etapele principale ale procesului de omologare:

– depunerea cererii oficiale de omologare de tip şi a documentelor de omologare (vezi punctul anterior);
– analiza documentaţiei şi întocmirea devizului aferent;
– verificarea conformităţii vehiculului prezentat pentru omologare cu documentaţia depusă;
– întocmirea programului de încercări şi a devizului aferent;
– desfăşurarea programului de încercări;
– întocmirea raportului de încercări;
– evaluarea rezultatelor încercărilor, acordarea numărului de omologare şi întocmirea devizului aferent;
– redactarea certificatului de omologare.

În funcţie de neconformităţile şi disfuncţionalităţile apărute pe parcursul procesului, programul se va modifica în consecinţă (reveniri la încercări, modificări ale specificaţiei tehnice, completări la dosarul de omologare, cereri de derogare etc).

Cât costă operațiunea

Tarifele sunt în funcţie de complexitatea vehicului (de la moped categoria L1 la autobuz categoria M3), volumul şi complexitatea documentaţiei, numărul de încercări, mărimea familiei de vehicule (dacă este cazul).

Durata este in funcţie de complexitatea şi volumul documentaţiei, gradul în care aceasta corespunde cerinţelor specificate de „Îndrumarul pentru întocmirea dosarului produsului – ediţia RAR în vigoare la data prezentării vehiculului la omologare”, încărcarea Departamentului, condiţiile meteorologice, modul de comportare a vehiculului la încercări (inclusiv la verificarea conformităţii) etc.

Sursa: RAR

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: ProMotor


Cristian Gubandru
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax, parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn, parte ... citește mai mult

Comentarii
Inchide