Când intră în producție noul vehicul Tesla robotaxi fără volan și pedale

Autor: Cristian Gubandru acum 2 luni Știri auto

Elon Musk a dat câteva detalii despre noul vehicul robotaxi al Tesla. Noul vehicul nu va avea volan sau pedale, deoarece va utiliza pe deplin software-ul de condus autonom (FSD – Full Self Driving).

Un eveniment dedicat acestui model Tesla ar putea avea loc anul viitor înainte ca vehiculul să intre în producție în 2024, a scris Business Insider.

Musk consideră, de asemenea, acest nou vehicul încă o ramură de business care va ajuta Tesla să crească, deoarece va fi optimizat pentru a oferi cel mai mic cost pe km, a adăugat CEO-ul Tesla. „Există o serie de inovații în jurul lui care cred că sunt destul de interesante”, a adăugat Musk. Și analiștii se așteaptă ca flota de robotaxi a Tesla să crească valoarea companiei.

Tesla a crescut recent prețurile modelelor sale actuale. Musk s-a plâns de inflația ridicată, care a dus la creșterea costului pieselor cu până la 30%. Potrivit lui Musk, inflația a fost mai mare decât cea de 8,5 la sută stabilită de Departamentul Muncii din SUA.

Musk spune că, costul de a circula cu un vehicul robotaxi ar fi mai mic decât un bilet de autobuz subvenționat. Compania își propune să atingă producția de volum a vehiculului său robotaxi până în 2024.

Ark Invest spune că flota de robotaxi a Tesla ar putea genera venituri anuale de 486 de miliarde de dolari până în 2026. Firma de administrare a investițiilor estimează că serviciul robotaxi ar putea contribui cu 60% la cifra de afaceri.

Lansarea flotei de robotaxi va depinde de dezvoltarea software-ului FSD al Tesla. Deoarece vehiculul robotaxi nu va avea volan sau pedale, FSD va trebui să fie pregătit pentru a merge pe majoritatea drumurilor.

Cât costă sistemul Full Self Driving Beta al Tesla

Opțiunea FSD Beta reprezintă un set de noi funcții de asistență pentru șofer care nu sunt încă finalizate.

Trăsătura principală este „auto virarea pe străzile orașului”, care permite mașinii să meargă singură în medii urbane complexe, fără ca șoferul să atingă volanul. Clienții trebuie să aibă mai întâi FSD, care costă 12.000 de dolari sau 199 de dolari pe lună în S.U.A., iar apoi să obțină și să mențină un scor ridicat pentru siguranța în trafic, determinat de software-ul Tesla care le monitorizează obiceiurile de conducere.

Sursa: Teslarati


Sursa foto: ProMotor


Cristian Gubandru
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax, parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn, parte ... citește mai mult

Comentarii
Inchide