Care este, de fapt, diferența dintre taxa de drum (Rovinieta) și taxa de pod

Autor: Cristian Agatie acum 10 luni Știri auto

Șoferii din România au de plătit multe taxe pentru utilizarea infrastructurii rutiere, de la taxa de drum inclusă în prețul combustibilului și rovinietă, la taxele de trecere, cum este cea de la Cernavodă. Iată care este, de fapt, diferența dintre taxa de drum (Rovinieta) și taxa de trecere pe pod.

Intră în Galeria FOTO

Șoferii români plătesc scump pentru dreptul de a circula pe șoselele din România. O taxă de drum este deja inclusă în prețul carburanților dar, cu toate acestea, folosirea rețelei de drumuri naționale și autostrăzi este condiționată de plata rovinietei, care este tot o taxă de drum. Apoi, mai există și o taxă ce trebuie plătită pentru utilizarea podurilor – patru astfel de construcții au taxă de trecere. Este vorba de Podul Prieteniei (Giurgiu – Ruse), podul Calafat – Vidin, Podul Giurgeni – Vadul Oii și podul de la Cernavodă.

Din punctul de vedere al șoferilor există diferențe fundamentale între aceste taxe. Mai exact, momentul și modul în care sunt plătite sunt complet diferite, în funcție de taxă. Dacă pentru taxa inclusă în prețul combustibilului nu trebuie să-ți bați capul – o plătești de câte ori alimentezi la benzinărie – pentru celelalte două tipuri de taxe de drum trebuie să ții cont că neplata se va solda cu amendă.

Care este diferența dintre taxa de drum și taxa de pod? O greșeală te poate costa scump

Diferența principală (desigur!) dintre cele două taxe este că rovinieta trebuie plătită la folosirea drumurilor naționale și autostrăzilor, în timp ce taxa de pod trebuie plătită la trecerea pe anumite poduri pentru care este prevăzută plata unei taxe. Există însă și o diferență mai subtilă, care scapă multor șoferi.

Astfel, taxa de drum (rovinieta) trebuie plătită obligatoriu înainte de accesarea rețelei de drumuri naționale și autostrăzi. Asta deoarece sistemul automatizat de verificare va înregistra numărul de înmatriculare al mașinii și va verifica dacă mașina are o taxă de drum achitată. În caz contrar, se emite automat amendă pentru folosirea frauduloasă a rețelei de drumuri naționale. Chiar dacă șoferul va cumpăra ulterior rovinieta, contravenția a fost deja consemnată și nu mai poate fi anulată.

Potrivit OG 15/2002 care reglementează aplicarea tarifului de utilizare și a tarifului de trecere pe rețeaua de drumuri naționale din România, perioada de valabilitate a rovinietei începe de la ora 00:00 a zilei solicitate de utilizator. Însă dacă ziua de început a perioadei de valabilitate a rovinietei este chiar ziua în curs, valabilitatea rovinietei începe de la ora înregistrării informațiilor privind achitarea ei în baza de date. Orice trecere anterioară se consideră frauduloasă și se sancționează cu amendă.

În cazul taxei de pod, legislația prevede o derogare – plata taxei de trecere se poate face până la ora 24:00 a zilei următoare celei în care a avut loc trecerea. Prin urmare, nu doar că șoferii pot pleca la drum fără să plătească în prealabil taxa, ei au posibilitatea să o plătească abia a doua zi. Această facilitate nu este însă valabilă pentru toate podurile cu taxă de trecere, ci doar pentru cel de la Fetești – Cernavodă. Pentru celelalte, taxa se plătește în momentul trecerii, la casieriile de la intrarea pe pod.



Cristian Agatie
După o experiență scurtă în presa generalistă și radio, a intrat în presa auto „din oportunism” în 1994, la revista Autoturism a Automobil Clubului Român, și a rămas „din convingere” din 2008, la Auto Bild, un nou proiect demarat în România de Axel Springer în colaborare cu Edipresse. Absolvent ... citește mai mult

Comentarii
Inchide