Cât costă McLaren Elva, supercarul de 815 CP care nu are parbriz – Galerie FOTO

Cât costă McLaren Elva, supercarul de 815 CP care nu are parbriz – Galerie FOTO

Autor: ProMotor acum 4 săptămâni Știri

Noul McLaren Elva completează gama Ultimate a producătorului britanic, alături de modelele McLaren Senna și McLaren Speedtail. Numai 399 de unități ale acestui supercar vor fi produse.

Numele lui McLaren Elva reprezintă o evocare a legendarului model de curse McLaren-Elva M1A proiectată de Bruce McLaren pentru cursele Can-Am din anii ’60. Designul reflectă, în mare, acest lucru, astfel că Ela timpurilor noastre se descurcă fără geamuri laterale, acoperiș sau chiar parbriz (cu toate că opțional se poate comanda unul).

Protecția la vânt este asigurată de ceea ce McLaren numește „Active Air Management System”, care canalizează aerul pe sub capotă și apoi pe deasupra cockpitului pentru a crea „o bulă de relativ calm” în jurul ocupanților. Atunci când este activat, un deflector de vânt se ridică aproximativ 15 cm pentru a crea o zonă de presiune negativă. Sistemul este activat automat atunci când crește viteza, dar poate fi de asemenea dezactivat manual dacă șoferul vrea să experimenteze forța curentului de aer atunci când se deplasează cu 320 km/h.

Motorizarea este asigurată de o versiune actualizată a unității V8 de 4,0 litri, care dezvoltă 815 CP (cu 15 CP ma mult decât în cazul lui McLaren Senna). Cuplul motor este transmis la roțile din spate prin intermediul unei cutii de viteze cu dublu ambreiaj și șapte rapoarte.

McLaren promite că Elva accelerează de la 0 la 100 km/h în „mai puțin de 3 secunde” (am fi surprinși dacă nu ar reuși acest lucru) și are nevoie de 6,7 secunde pentru a accelera de la 0 la 200 km/h, ceea ce înseamnă că este cu o zecime mai rapid decât McLaren Senna.

Chiar dacă nu se vede din fotografii, în partea din spate a lui McLaren Elva se află un spoiler care se ridică la viteze mari, fiind ajustabil atât în ceea ce privește înălțimea, cât și unghiul de atac, pentru optimizarea echilibrului aerodinamic.

Pentru interior, britanicii au optat pentru un design simplu, banal am putea spune. Elva nu oferă un sistem audio, dar la cerere poate fi montat unul derivat din industria nautică, potrivit pentru utilizarea în aer liber. Ne îndoim însă că ocupanții mașinii vor putea auzi prea mult din muzica din difuzoare atunci când McLaren Elva rulează cu viteză.

Prețul lui McLaren Elva este de 1,53 milioane de euro, dar clienții vor plăti cu siguranță mult mai mult de atât, având în vedere posibilitățile de personalizare puse la dispoziție de producătorul britanic.



Comentarii
Inchide