Cât costă să întreții un Bugatti Veyron – nu e pentru oricine

Publicat: 02 12. 2019, 16:25
Actualizat: 30 10. 2020, 16:51

O mașină care costă la vânzare peste 2 milioane de euro este clar că va avea costuri de operare uriașe, dar până la urmă cât te costă să întreții un Bugatti Veyron?

Răspunsul îl aflăm de la omul de afaceri și vedeta Youtube Manny Khoshbin. Acesta trebuie să înmulțească aceste costuri cu doi, dar fiind că în garajul său se află două dintre cele 450 de exemplare produse de marca franceză. Celor care-i plâng de milă lui Koshbin le spunem că acesta mai deține 5 (cinci!) exemplare McLaren SLR, iar acesta le folosește pe toate pentru drumurile sale zilnice, fără nicio grijă că le-ar putea diminua valoarea.

Manny spune că numai schimbul de fluide pentru un Veyron costă 25.000 de dolari, iar acesta trebuie efectuat anual. Costul exorbitant este generat de volumul de muncă pe care-l implică un schimb de fluide, cu nu mai puțin de 16 șuruburi de drenaj care nu sunt chiar simplu de accesat. Pentru a putea goli instalațiile, mecanicii trebuie să demonteze mai întâi roțile și discurile de frână de pe puntea spate, precum și panourile din partea din spate a mașinii.

Cât de scump este să întreții un Bugatti Veyron

Dacă tot am ajuns la roți, trebuie spus că Bugatti încurajează proprietarii de Veyron să schimbe pneurile la fiecare doi ani. Un set nou de anvelope costă nu mai puțin de 38.000 de dolari. Desigur, jantele trebuie și ele înlocuite la fiecare 10.000 de mile (circa 16.100 km), pentru un cost de circa 50.000 de dolari. În total, se adună costuri de circa 100.000 de dolari pentru doi ani de utilizare.

În cazul lui Manny, lucrurile sunt mai complicate, pentru că el deține deja două Veyron, iar un Chiron Hermes este pe drum. Din fericire, un set de anvelope pentru noul supercar costă „doar” 8.000 de dolari. Se gândește să renunțe însă la unul dintre modelele Veyron, versiunea Mansory, pentru a face loc în garaj unor exemplare noi. Manny va completa colecția în curând cu Mercedes-AMG One, McLaren Speedtail, Ford GT, Porsche 935 și un Koenigsegg Jesko.

Dacă să întreții un Bugatti Veyron este clar extrem de scump, la fel este și cazul în care trebuie înlocuite unele componente. Spere exemplu, o turbină costă 6.400 de dolari, iar înlocuirea ambelor aduce costuri de manoperă de 9.000 de dolari. Un radiator costă 9.000 de dolari și sunt necesare două, manopera pentru fiecare ajungând la 2.000 de dolari. De departe cea mai scumpă componentă este însă rezervorul de combustibil, cu un preț de 20.000 de dolari. Înlocuirea acestuia adaugă însă costuri de manoperă de 22.000 de dolari.