Cât de importantă este marca unei mașini pentru șoferii din România

Autor: George Cristea 16 nov. 2020 Știri auto

Șoferii români tind să acorde o importanță mai mare aparențelor decât aspectelor practice, după cum relevă un studiu EY. Iată cât de importantă este marca unei mașini pentru șoferii din România și ce caracteristici apreciază cel mai mult românii atunci când își aleg o mașină nouă sau second hand.

Intră în Galeria FOTO

Românii sunt foarte preocupați de imaginea proprie, astfel că marca mașinii cântărește greu în criteriile de cumpărare. Acest aspect este chiar mai important în cazul tinerilor până în 30 de ani, care percep mașina ca fiind o expresie a propriei personalități. Această preferință a tinerilor români nu este împărtășită de cumpărătorii din alte țări europene. Spre exemplu, în Cehia, șoferii sunt mai indiferenți și nu percep marca mașinii ca un factor important în procesul de achiziție.

Cât de importantă este marca unei mașini: Ce îi desparte pe români de frații lor europeni

Cele mai importante aspecte de care țin cont șoferii din România când își aleg marca mașinii sunt siguranța (70%), prețul (68%) și consumul de combustibil (62%), indiferent de sex, vârstă sau educație. De asemenea, sunt dispuși să aștepte mai mult pentru a primi o mașină configurată conform cerințelor lor. Acest aspect contrastează cu obiceiurile șoferilor din Cehia și Ungaria, unde cumpărătorii preferă un timp de livrare mai scăzut, chiar dacă au mai puține opțiuni disponibile.

Dintre șoferii români, 68% ar alege să viziteze un dealer auto, în comparație cu doar 9% care ar prefera ca totul să fie online. Faptul că nu ar putea vedea personal mașina și realiza un test drive îi determină pe români să nu cumpere o mașină online, preferând în continuare contactul cu reprezentanța auto (84%). Totuși, nu ezită să folosească instrumente online, preferatele fiind de departe configuratorul mașinii, calculatorul de preț și rezervarea test drive-ului, iar site-urile preferate sunt cele ale dealerului și ale mărcii auto.

Românii și-ar conecta fără ezitare mașina la internet pentru a primi informații despre trafic (66%), dar și pentru a putea monitoriza și localiza vehiculul (64%). În schimb, ar fi dispuși să furnizeze date despre ei și mașina lor către asigurător pentru a determina valoarea poliței pe baza stilului de condus și a kilometrajului (50%) și pentru managementul traficului de către municipalitate.

În condițiile în care perspectivele financiare ale românilor sunt incerte din cauza pandemiei, tot mai mulți români aleg să amâne cumpărarea unei mașini sau aleg o variantă mai ieftină decât și-ar dori.

sursa: EY

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide