Câte tipuri de filtre are un autoturism? Ce se poate întâmpla dacă nu le schimbi la timp

Autor: Radu Țuțulan 25 oct. 2023 Știri auto

Fiecare autoturism are mai multe tipuri de filtre, iar producătorii mașinilor recomandă înlocuirea acestora la un interval regulat de timp, pentru a evita o serie de probleme.

Majoritatea autoturismelor au 4 tipuri de filtre esențiale. Acestea trebuie înlocuite constant, de-a lungul timpului, pentru ca mașina să funcționeze bine.

Dar și pentru a asigura un confort interior optim și un aer curat.

Care sunt cele 4 tipuri de filtre

Cele 4 tipuri de filtre montate pe autoturisme sunt:

  • filtrul de aer
  • filtrul de polen
  • filtrul de combustibil
  • filtrul de ulei.

Fiecare are un rol esențial compartimentului în care e montat. Dar, aceste filtre au o durată de viață și de utilizare limitate. Astfel că e foarte important ca, în funcție de recomandările fiecărui producător, să înlocuim aceste piese cu regularitate.

Altfel, riscăm fie o funcționare necorespunzătoare a mașinii, fie chiar o avarie a motorului.

Filtrul de aer

Toate mașinile sunt dotate cu un filtru de aer, menit să protejeze motorul.

Acesta blochează accesul prafului, a insectelor sau a altor tipuri de impurități în motor. Astfel, permite doar aerului curat să ajungă în camera de ardere și asigură un raport corect aer-combustibil.

Dar, în timp, se acumulează o serie de reziduri în acest filtru. Devine tot mai îmbâcsit și de aici rezultă două probleme.

Dacă nu e schimbat la timp, tot mai puțin aer va ajunge în motor și cu mult mai multă dificultate. Pe de altă parte, proprietățile de filtrare scad, astfel că în motor vor putea pătrunde și impurități.

Asta va duce, în timp, la un consum de carburant mai mare sau la o creștere a noxelor, peste limita admisă.

Recomandarea specialiștilor este ca filtrul de aer să fie înlocuit după 10.000-15.000 de kilometri.

Filtrul de ulei

Filtrul de ulei are rolul de a curăța de impurități și reziduri lubrifiantul utilizat pentru ungerea motorului.

Acesta se înlocuiește, de obicei, de fiecare dată când se face schimbul de ulei. Adică, cel puțin o dată pe an sau după fiecare 10.000-15.000 de kilometri parcurși cu mașina.

Dacă se amână prea mult schimbarea filtrului de ulei, particulele metalice și praful vor pătrunde în motor. Iar asta va duce la o uzură prematură.

Filtrul de combustibil

Este important ca filtrul de combustibil să fie înlocuit cu regularitate. Pentru că acesta are rolul de a bloca diverse reziduri din benzină sau motorină să ajungă în motor. Și aici poate fi vorba atât de impurități aflate în carburant, cât și de particule de rugină.

Dacă aceste mizerii nu ar fi blocate, ar putea provoca o uzură prematură a pompei de injecție.

Se recomandă înlocuirea filtrului de combustibil după 50.000 de kilometri sau o dată la 2 ani.

Filtrul de polen

Filtrul de polen are rolul de a bloca pătrunderea impurităților în habitaclul mașinii. Astfel, majoritatea particulelor în suspensie PM 10 sau PM 2.5 vor fi blocate.

Deci, cu cât este mai nou acest filtru și mai de calitate, cu atât aerul pe care îl vor respira șoferul și pasagerii va fi mai curat.

Și acest filtru ar fi bine să-l înlocuim cel puțin o dată pe an sau după parcurgerea a 10.000-15.000 de kilometri.

Așadar, constatăm că 3 din cele 4 tipuri de filtre este bine să le înlocuim cu aceeași frecvență cu care schimbăm și uleiul mașinii.

Astfel că, o practică obișnuită este ca atunci când se înlocuiește uleiul, este să fie schimbate și toate aceste filtre, inclusiv cel de benzină sau motorină.

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: ProMotor


Radu Țuțulan
Radu Țuțulan
Radu Țuțulan este licențiat în Științe Politice, fiind absolvent al Școlii Naționale de Științe Politice și Administrative (SNSPA). Primii pași în jurnalism i-a făcut în 2005, când încă nu terminase liceul. S-a angajat întâi la o micuță redacție de știri tv din București, au ... citește mai mult

Comentarii
Inchide