Ce înseamnă „Logan” și cum a ales Dacia numele celui mai ieftin sedan?

Autor: Elena Luchian 02 apr. 2020 Știri auto

Dacia Logan este cel mai ieftin sedan de pe piața europeană. Pornește în România de la 7.530 de euro și asta înainte de reducerea oferită prin Programul Rabla. Dar cum a pornit povestea lui Logan și cum a fost ales numele pentru modelul construit în România?

GALERIE FOTO

În anul 2000, la Salonul Auto de la Paris, președintele de atunci al Grupului Renault, Louis Schweitzer, anunța o serie de detalii tehnice ale viitorului model Dacia cu nume de cod XC90. Pe atunci, modelul nu avea un nume.

Patru ani mai târziu, tot la Paris, a fost dezvăluită Dacia Logan.

Dar ce este un “Logan”?

Logan este un prenume masculin anglo-saxon. Este și denumirea unei regiuni din Scoția. Zeci de localități din Statele Unite, dar și câteva vârfuri de munți se numesc așa. Dar cum a ajuns o mașină românească să primească acest nume?

Numele unui model este ales strategic, dar selecția este supusă unor constrângeri de ordin juridic, tehnic și lingvistic. Numele mașinii românești trebuia să fie unul original, dar și ușor de pronunțat, atât de către români, cât și de către cei din alte state în care avea să ajungă modelul, un aspect care trebuia să confirme faptul că era vorba despre un produs global.

De ce se vinde Dacia Logan atât de bine, deși multă lume zice că-i o „rablă”?

Doi ani s-au gândit cei de la Dacia și de la Renault: care ar fi numele potrivit pentru mașina care avea să schimbe imaginea brand-ului românesc? Și-au pus mintea la contribuție mai multe divizii ale companiei: specialiștii din departmantele de Design, Produs, Marketing, Programe, Juridic și Comunicare au fost implicate în alegerea unui nume, scrie pr-romania.ro.

Care sunt etapele alegerii numelui?

Procesul de alegere a unei denumiri are trei etape majore: în prima se stabilesc prevederile caietului de sarcini, care include obiectivele numelui vizat.

În cea de-a doua fază se verifică dacă numele este ușor de pronunțat și dacă semnificația numelui este una logică.

Cea de-a treia și ultima duce denumirea pe masa Comitetului pentru Nume, o comisie care se reunește din două în două luni. Dacă denumirea este acceptată de acest for, modelul va ajunge pe piață purtând acea denumire.

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide