Ce mașini noi preferă românii. Segmentul SUV este în creștere și se apropie de jumătate din piață

Autor: Cristian Gubandru acum o lună Știri auto

Românii preferă SUV-urile și modelele de mașini de Clasa C și B, reiese din datele statistice ale Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) din primele 4 luni, potrivit Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA).

Segmentul SUV este pe prima poziție, cu o cotă de 46,4%, în creștere cu 1,3% față de 2021, urmat de Clasa C cu o cotă de 24,3%, în scădere cu 2,0% și Clasa B cu o cotă de 16,7%, în scădere cu 2,1% față de cota deținută în aceeași perioadă a anului trecut.

După primele patru luni ale anului 2022, observăm o evoluție mixtă a segmentelor în care sunt încadrate autoturismele: Clasa A (+174,2%), Clasa B (+21,0%), Clasa C (+25,6%), Clasa D (+12,5%), Clasa E (+2,7%), Clasa F (-9,6%), SUV (+39,8%), MPV (+284,7%) și Clasa Sport (+22,1%).

Mașini noi diesel versus benzină

În funcţie de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în primele patru luni din acest an, motorizările pe benzină înregistrează o creştere de 42,2% față de perioada similară din 2021, ajungând, astfel, la o pondere de 64,9%.

În ceea ce privește autoturismele echipate cu motoare diesel, acestea înregistrează o scădere de 20,7% față de primele patru luni din 2021 și dețin o cotă de 15,3% din total.

Pe de altă parte, autoturismele “electrificate“, respectiv cele electrice (100% și hibride plugin), precum și cele full hybrid (care dispun şi de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă), ajung să dețină, după patru luni din 2022, o cotă de piață de 19,7%, care depăşeşte cu 4,4% cota deţinută de motoarele diesel.

Ca și în anul 2021, când, deși s-a înregistrat o scădere a achizițiilor de autoturisme în general, cele “verzi” au performat, în anul 2022, achizițiile din această categorie s-au dublat (+131,1%) comparativ cu perioda similară a anului trecut.

In acest context, este de remarcat creșterea importantă a autoturismelor 100% Electrice (+487,4%) şi a celor plug-in hybrid (+159,5%).

Cele mai vândute autoturisme electrificate

Cele mai vândute autoturisme 100% electrice in primele 4 luni sunt:

  • Dacia Spring, cu 1.458 unități, model lansat în 2021,
  • Tesla Model 3 cu 235 unități, cu o creștere de 25 ori față de aceeaşi perioadă a anului precedent,
  • Hyundai Kona cu 171 unități, în creștere cu 612,5%,
  • Renault Zoe cu 106 unități, în creștere cu 194.4%
  • Volkswagen e-UP! cu 95 unități, în scădere cu -4,0%.

TOP 5 autoturisme Plug-in hybrid:

  • Ford Kuga, cu 119 unități, +221,6%,
  • Mercedes Benz GLE cu 96 unități, +220,0%,
  • Hyundai Tucson cu 87 unități,
  • Mercedes Benz GLC cu 79 unități, în creștere cu 97,5%
  • Renault Captur cu 70 unități, în creștere cu 32,1%.

Autoturismele hibride, fără reîncărcare din surse externe:

  • Toyota Corolla cu 617 unități, în creștere cu 9,2%,
  • Toyota C-HR cu 579 unități, cu 5,9% creștere,
  • Toyota RAV4 cu 400 unități, în creștere cu 9,6%.

Înmatriculările de autoturisme sunt în creștere la patru luni 2022 (+36,0%) faţă de 2021, depășind pragul de 37.000 de mașini noi.

TOP 10 mărci, autoturisme + autovehicule comerciale, după patru luni din 2022:

  • Dacia (9.832 unități),
  • Ford (3.596 unități),
  • Hyundai (3.282 unități),
  • Renault (2.904 unități),
  • Toyota (2.852 unități),
  • Volkswagen (2.746 unități),
  • Skoda (2.604 unități),
  • Mercedes Benz (2.367 unități),
  • Peugeot (1.512 unități)
  • Fiat (996 unități).

Sursa: APIA


Sursa foto: ProMotor


Cristian Gubandru
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax, parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn, parte ... citește mai mult

Comentarii
Inchide