Ce s-a întâmplat cu Daewoo Cielo, mașina străină pe care toți românii și-o doreau în anii ’90?

Autor: Elena Luchian acum 7 luni Știri

Daewoo Cielo este mașina străină la care visau românii la mijlocul anilor ’90 și chiar în anii 2000. Între timp, modelul a dispărut fără urmă. Ce s-a întâmplat cu mașina construită în România?

GALERIE FOTO

În 1995, pe porțile uzinei de la Craiova a ieșit primul Daewoo Cielo construit în România. Mașina a câștigat rapid teren în Europa și i-a cucerit și pe români. Era cea mai accesibilă mașină cu origini străine din țara noastră la acea vreme. Minusculele Tico și Matiz încă nu veniseră pe lume.

Două motorizări erau disponibile în gama Cielo: GLi avea motor pe benzină de 1,5 litri cu opt valve, care dezvolta 75 de cai putere și care accelera de la 0 la 100 km/h în 13,3 secunde.

GLXi era pus în mișcare de un motor de cu 16 valve și 90 de cai putere, care îi asigurau un sprint de la 0 la 100 km/h în 12,5 secunde.

Clienții puteau alege o caroserie berlină sau una tip hatchback, aceasta din urmă fiind produsă în România doar în perioada 2002-2005.

Cielo era construit pe o platformă preluată de la cea de-a doua generație Opel Kadett sau a treia generație Opel Astra. Sud-coreenii l-au scos din producția locală în 1997, dar în România, a fost construit în continuare. Producția a continuat și în Uzbekistan, acolo unde Cielo se numea Nexia 2 și avea un design ușor restilizat.

Ce dotări avea Daewoo Cielo?

Cielo era, la vremea lui, un automobil de lux și avea dotări care, pentru români, erau spectaculoase. Era echipat cu ABS, servo-direcție, airbag pentru șofer, aer condiționat, geamuri electrice, iar capacul portbagajului era acționat electric. Clienții puteau bifa pe lista dotărilor opționale și o cutie automată.

În gama de Daewoo, și-au făcut apoi apariția Espero, în 1998 a venit pe lume Leganza și tot atunci, și-a făcut apariția Tico. 1999 a fost anul nașterii lui Matiz, iar în 2001, a apărut Nubira. În 2002, a sosit în gama Daewoo, și Tacuma.

Începutul sfârșitului pentru Daewoo Cielo și “frații” săi

În 2009, Ford, noul proprietar al uzinei de la Craiova, a oprit linia de asamblare a modelelor Daewoo, după 14 ani de producție la uzina de la Craiova.

Modele produse atunci, cum ar fi Tico și Matiz, se regăsesc încă în flotele companiilor care oferă servicii de livrare la domiciliu, aspect care le demonstrează fiabilitatea.



Comentarii
Inchide