Ce sunt, de fapt, anvelopele ranforsate

Autor: Marius Vișan acum 9 luni Știri auto

În timp ce anvelopele standard sunt proiectate pentru a face față folosirii în condiții obișnuite, anvelopele ranforsate sunt construite pentru nevoi mai specifice. Acestea din urmă fac față unei presiuni de încărcare mai mari.

Flancurile anvelopelor ranforsate sunt mai rigide și permit suportarea unei sarcini, unei presiuni şi unor solicitări mai ridicate.

Ce sunt anvelopele ranforsate?

Fiecare dimensiune a anvelopei are un indice de sarcină specificat. Această valoare este strict definită de organizațiile tehnice și de producători de anvelope. Anvelopele ranforsate sunt adaptate la sarcini și presiuni mai mari decât cele prevăzute pentru versiunea standard a unei dimensiuni date.

O anvelopă ranforsată are pe flancuri un marcaj specific: REINFORCED, REINF, XL, EXTRA LOAD, XLD, RFD sau RF.

Acesta indică faptul că anvelopa poate să susțină o sarcină mai mare şi presiuni superioare.

RF (Ranforsat) este un marcaj (adăugat pe partea laterală, lângă marcajul dimensiunii anvelopei) care indică faptul că aceasta suportă o sarcină mai mare. Anvelopele de acest tip sunt destinate camionetelor, camioanelor ușoare, transportoarelor, microbuzelor sau vehiculelor 4X4. Există modele care se potrivesc și la anumite mașini de familie sau rulote. Ele mai sunt sunt folosite și la mașinile sport de înaltă performanță

Din exterior, anvelopele standard și cele ranforsate arată exact la fel

O anvelopă ranforsată are o tracțiune și o aderență mai bune. Ea rezistă la deteriorarea mecanică în cazul în care mașina pe care este montată intră cu viteză mare într-o bordură.

E o idee bună să cumperi anvelope ranforsate dacă ai o mașina cu un motor puternic. Acestea asigura o stabilitate mai mare în curbe și reacție mai bună la accelerație / frânarea. Totodată, ele sunt bune dacă asiguri servicii de transport cu o încărcătură mare.

Principalele dezavantaje ar fi că anvelopele ranforsate sunt mai zgomotoase. Totodată, creșterea grosimii duce la o rezistență crescută la rulare și un consum mai mare de combustibil.


Sursa foto: Shutterstock


Marius Vișan
Marius Vișan
Marius Vișan a poposit în lumea auto în anul 2015, însă cu jurnalismul online este familiarizat încă din anul 2006, când a început cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Contactul cu mașinile l-a luat la vârsta de 18 ani, odată cu obținerea permisului auto. Pasiunea ... citește mai mult

Comentarii
Inchide