Cele mai ciudate practici la examenul auto în lume. Prin ce se remarcă România

Publicat: 13 11. 2020, 18:02
Actualizat: 13 11. 2020, 18:02

Un studiu realizat în 193 de țări din ale lumii a scos în evidență practici bizare în ceea ce privește examenul auto. Iată care sunt cele mai ciudate practici auto la examenul auto și prin ce s-a făcut România remarcată.

Intră în Galeria FOTO

Dacă pe continentul european practica examenelor de conducere este destul de asemănătoare de la țară la țară, în alte colțuri ale lumii viitorii șoferi trebuie să treacă prin adevărate probe de reality show pentru a-și obține permisele. Studiul realizat de  Zuto în 193 de țări ale lumii a scos la iveală practici bizare, de la examene fără examinator în mașină la cele desfășurate cu jucării pe o masă specială.

Cele mai ciudate practici la examenul auto în lume

Probabil cel mai interesant examen pentru obținerea permisului de conducere este cel din Kenya. În cadrul probei teoretice, candidații manevrează o mașină de jucărie pe o tablă pentru a demonstra cunoașterea regulilor de circulație. Testul mai include un chestionar, dar și proba practică.

În Andorra, examenele auto pot fi programate exclusiv în dimineața zilei de miercuri. Proba teoretică include completarea unui chestionar, în timp ce proba practică durează 10 minute.

În Kazahstan, sistemul este unul high-tech. Camere video moni9torizează prestația cursantului, iar un computer decide dacă e pregătit pentru a obține permisul. Prin urmare, nu este nevoie ca examinatorul să stea în mașină alături de candidat. La fel se întâmplă și în China în cadrul probei de poligon. Aici, însă, examenul este mult mai complicat. De fapt, este aproape imposibil să treci examenul de permis.

În Lesotho, drumurile sunt atât de proaste, încât examenul de conducere se dă de regulă în mașini 4×4. Probele practi9ce sunt complicate, cu secțiuni în afara drumurilor publice, dar și pe acestea.

În Libia, mașina de examen este ticsită. În aceasta se găsește candidatul, polițistul examinator, instructorul care a l-a pregătit, dar și un al doilea candidat, care va da testul ulterior. Cam așa a fost și când am dat eu examenul în 1992, doar că în locul instructorului erau alți doi candidați. Eficiență.

Cu totul aparte este examenul auto în Slovenia. Pe lângă probele teoretice și practice care sunt deja standard pe Continent, viitorii șoferi trebuie să demonstreze cunoștințe de economisire a combustibilului și de grijă față de mediu. Niiice…

Care este ciudățenia la examenul de permis din România

Sigur că într-o țară atât de pitorească nu poate fi vorba de un examen de conducere banal. Ani de corupție și permise luate pe3 șpagă au îmbunătățit continuu procesul de examinare. Acum putem fi mândri că avem un examen auto destul de avansat tehnologic, tocmai pentru a evita măsluirea acestuia. Nu atât de automatizat ca în Kazahstan și China, dar suficient pentru a servi scopului.

Astfel, în timpul examenului teoretic, candidații sunt fotografiați de trei ori – la început, în timpul și la finalul testului. Acest lucru este necesar pentru a dovedi ca persoana care a dat examenul teoretic este aceeași cu cea de la traseu. De asemenea, în timpul probei practice, întregul examen este înregistrat video folosind o tabletă montată în parbriz. Cool, nu?