Cele mai vândute mașini în Norvegia sunt pe piață de mai puțin de 1 an. Sunt modelele noi mai bune?

Autor: Cristian Gubandru 13 mart. 2022 Știri auto

În luna februarie 2022, norvegienii au cumpărat și mai multe mașini electrice comparativ cu aceeași lună a anului trecut. Interesant este că au ales mașini care sunt pe piață de mai puțin de 1 an. Cele mai vândute modele în Norvegia au fost Hyundai Ioniq 5, BMW iX și Audi Q4 e-tron.

Înmatriculările de mașini de pasageri în Norvegia au scăzut în februarie cu 23,8%, la 8.147, din cauza vânzărilor în scădere pentru mașini plug-in hibrid. Cererea pentru modelele hibride plug-in a scăzut din cauza stimulentelor fiscale reduse.

Din cele 8.100 de unități, 7.000 de mașini au fost electrificate (peste 6.100 fiind electrice și 850 hibride plug-in), reprezentând 86% din total.

După primele două luni, peste 14.000 de mașini plug-in de pasageri au fost înregistrate în Norvegia, din care 12.800 au fost electrice și aproape 1.400 au fost hibride plug-in.

Modelele pe benzină, motorină și hibride fără reîncărcare au fost foarte puține reprezentând sub 14% din piața auto.

Lista celor mai populare 20 de modele în perioada ianuarie-februarie în Norvegia este destul de interesantă, deoarece 9 din 20 de mașini (inclusiv primele 5) sunt modele noi prezente pe piață de mai puțin de 12 luni.

Acest lucru ne arată cât de repede evoluează piața către modele mai noi considerate într-un fel mai bune în opinia norvegienilor. Top 20 este dominat de mașini electrice.

În februarie, cele mai căutate modele au fost Hyundai Ioniq 5 (454), BMW iX (425) și Audi Q4 e-tron (388), urmate de Polestar 2 (387) și Skoda Enyaq iV care s-a clasat pe locul cinci (357). Tela nu este în top 20, poate din cauza livrărilor care au loc în ultima lună a trimestrului.

Cele mai vândute mașini în Norvegia

Masini Norvegia

Sursa: Insideevs

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: ProMotor


Cristian Gubandru
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax, parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn, parte ... citește mai mult

Comentarii
Inchide