Centura Timișoara Vest: au început lucrările pentru realizarea studiului de fezabilitate

Autor: George Cristea acum o lună Știri

Au început lucrările de realizare a studiului de fezabilitate pentru Centura Timișoara Vest. Acesta ar trebui să fie gata în cel mult 12 luni. Ulterior vor putea demara lucrările propriuzise ale viitoarei șosele cu două benzi pe sens.

Intră în Galeria FOTO

Ministerul Transporturilor Cătălin Drulă a anunţat marţi că a fost semnat ordinul de începere a activităţilor din contractul pentru studiul de fezabilitate privitor la realizarea Centurii Timişoara Vest. Şoseaua va avea două benzi pe sens şi separatoare mediane. Potrivit ministrului Transporturilor, completarea inelului de centură al orașului Timișoara  este un proiect pentru care a militat îndelung.

„O centură ocolitoare nu poate funcţiona pe deplin, mai ales la un oraş în câmpie, decât dacă este un inel complet. Centura Nord (în trafic) şi Centura Sud (în construcţie) au fost proiectate, din păcate, cu 1 bandă pe sens şi nu mai putem schimba trecutul. Dar pentru proiectul de astăzi, Centura Vest, de-abia acum facem proiectul şi îmi doresc să fie un drum modern şi sigur, cu 2 benzi pe sens şi separatoare mediane, aşa cum merită în 2021 un oraş de importanţa Timişoarei”, a anunţat, pe Facebook, Cătălin Drulă.

Centura Timișoara Vest: Când vor începe efectiv lucrările?

Proiectantul are la dispoziţie 12 luni ca să livreze studiul de fezabilitate pentru acest sector care va închide inelul de centură. Proiectantul care realizează documentația este SEARCH CORPORATION S.R.L., valoarea contractului fiind de 3.658.195,15 lei fără TVA. Lungimea estimată a Variantei de Ocolire Timișoara Vest este de 22 km.

Lucrările la Centura Sud a municipiului Timișoara au fost demarate în luna martie a anului trecut, chiar înainte de decretarea carantinei în România. Ministerul Transporturilor a emis atunci autorizaţia de construire pentru proiectarea şi execuţia centurii ocolitoare Timișoara Sud, în lungime de aproape 26 de kilometri. Lucrările nu au avansat însă prea rapid, fiind blocate de birocrație, după cum remarca Asociația Pro Infrastructură luna septembrie.

„Centura Timișoara este cvasi-blocată în birocrație și în incompetența autorităților centrale și locale! Deși ministrul Bode și primarul Robu au făcut zeci de promisiuni pompieristico-electorale de pe șantier, adevărul trist este că acest proiect de peste 300 de milioane de lei început în martie 2020, cu 2 ani termen de execuție, a ajuns abia la 11,5%”, se arăta într-o postare pe Facebook a Asociației Pro Infrastructură.



Comentarii
Inchide