CFR anunță că unele trenuri pot circula cu 160 km/h. Care sunt rutele?

Autor: Daniel Samoilă 05 dec. 2021 Știri auto

CFR Infrastructură a anunțat că a modernizat linia de cale ferată cu ajutorul sistemului european de management al traficului Feroviar (ERTMS).

Astfel, trenurile de călători pot circula cu o o viteză maximă de 160 km/h și cele de marfă cu 140 de km/h. Aproximativ 166,7 kilometri au fost modernizați.

Sistemul European de Management al Traficului Feroviar este funcțional acum pe segmentul feroviar Sighișoara – Daneș – Dumbrăveni – Mediaș (cca. 40 km) pe ambele fire de circulație. Trenurile pot circula cu o viteză maximă de 160 de km/h, inclusiv pe toate liniile din stațiile Daneș, Dumbrăveni și Mediaș.

CFR mai anunță și că au fost puse în funcție opt treceri la nivel cu calea ferată, modernizate și dotate cu bariere automate, cu 4 cumpene.

Liniile de cale ferată, modernizate de CFR

De asemenea, reprezentanții CFR precizează că sistemul de centralizare electrică (ERTMS) va mai fi funcțional pe alți 40 de km, de la Mediaș la Blaj, pe ambele fire de circulație modernizate, inclusiv pe liniile din stațiile Copșa Mică, Valea Lungă și Blaj.

Și lucrările de modernizare la tronsonul Sighișoara – Simeria (166 km) sunt finalizate în proporție de 97% de la Sighișoara la Coșlariu, respectiv 86% de la Coșlariu la Simeri.

Până la finalul anului sistemul de centralizare electronică va fi funcțional pe 80 km, de la Sighișoara la Blaj, inclusiv pe toate liniile din cele 6 stații (Daneș, Dumbrăveni, Mediaș, Copșa Mică, Valea Lungă și Blaj).

Avantajele sistemului ERTMS:

  • Sistemul asigură creșterea vitezei de circulație și a gradului de siguranță, prin utilizarea unui sistem de control continuu al vitezei;
  • Crește capacitatea liniilor feroviare cu cca. 40 %, prin reducerea timpilor de urmărire a trenurilor, prin circulația acestora pe blocul de linie automat integrat;
  • Reducerea costurilor de operare și de întreținere;
  • Se reduce semnificativ volumul de echipamente (semnale, circuite de cale, indicatoare etc.);
  • Asigură interoperabilitatea rețelelor feroviare europene, trenurile circulând dintr-o țară în alta fără ca mecanicii fie nevoiți să cunoască sistemele de semnalizare naționale.
Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: Facebook / CFR Infrastructură



Comentarii
Inchide