China depășește Japonia și devine cel mai mare exportator de mașini din lume

Autor: Ionuț Vîlciu 10 ian. 2024 Știri auto
China depășește Japonia și devine cel mai mare exportator de mașini din lume

Se estimează că țara cu cele mai multe exporturi de mașini în 2023 a fost China. În urma creșterii vânzărilor mașinilor producătorilor chinezi, China ar fi surclasat Japonia.

Se estimează că China a depășit Japonia în cursa pentru cel mai mare exportator de automobile din lume în 2023, a declarat marți Asociația Chinei pentru Autoturisme, în timp ce BYD, Chery și alți producători auto autohtoni au făcut progrese majore în străinătate, relatează Reuters.

Cea mai mare piață auto din lume a devenit, de asemenea, cel mai mare exportator de mașini pentru prima dată în 2023, CPCA anunțând la o conferință de presă că exporturile de mașini au crescut cu 62%, până la un record de 3,83 milioane de vehicule exportate. Datele vamale japoneze au arătat că exporturile de mașini de pasageri au ajuns la 3,5 milioane în primele 11 luni ale anului, excluzând vehiculele second-hand.

Exporturile totale de mașini produse în China au fost estimate să ajungă la 5,26 milioane de unități pentru tot anul trecut, valoarea totală fiind de aproximativ 102 miliarde de dolari, în timp ce exporturile Japoniei pentru întregul an au fost estimate la aproximativ 4,3 milioane de unități, potrivit asociației.

China devine cel mai mare exportator de automobile din lume

Aceste cifre indică faptul că producătorii domestici, precum BYD, care a surclasat cifrele de vânzări ale Tesla, continuă să crească. BYD a depășit Tesla în ultimul trimestru din 2023, iar la acest rezultat au contribuit mult mașinile vândute pe piața internă.

Creșterea influenței chineze a stârnit îngrijorare în unele guverne, care se tem de repercusiunile acestei tendințe asupra producătorilor auto din Vest. În septembrie, Comisia Europeană a lansat o anchetă asupra vehiculelor electrice produse în China din cauza subvențiilor pe care producătorii le-ar fi primit. Ancheta a fost catalogată de Beijing drept „protecționistă”.

Acest lucru se întâmplă deoarece producătorii auto consacrați au parte de concurență acerbă din partea constructorilor chinezi de automobile, care au început să fie din ce în ce mai prezenți în piață cu modelele lor electrice. Acestea sunt, de regulă, mai ieftine decât mașinile similare oferite de producătorii europeni, ceea ce le conferă un avantaj.

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: ProMotor


Ionuț Vîlciu
Ionuț Vîlciu
Ionuț Vîlciu este absolvent al Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Primii pași în presă i-a făcut în 2021, alături de echipa WASD.ro, acolo unde a redactat primele sale materiale. Pasiunea l-a condus către presa auto, domeniul în care și-a dorit întotdeauna să activeze. ... citește mai mult

Comentarii
Inchide