Cifra impresionantă la care a ajuns Opel cu un model istoric

Autor: Marius Vișan 03 mai 2017 Știri auto

Fără doar şi poate, a cincea generaţie a autovehiculului Corsa este un bestseller. De la lansarea acesteia pe piaţă, la sfârşitul anului 2014, Opel a primit 750.000 de comenzi. Acest model continuă astfel povestea de succes care a început în 1982 cu primul model Corsa. Până la ora actuală au fost fabricate peste 13 milioane de autovehicule Corsa din toate generaţiile.

Corsa nu a câştigat doar clienţi de-a lungul anilor, ci şi multe premii, inclusiv recentul titlu „Autovehiculul de mici dimensiuni al anului 2016” în Irlanda, „Autovehiculul eco al anului 2016” în Letonia, „Cel mai practic autovehicul al anului 2015” şi „Campionul valorii în 2015” în Germania, precum şi premiul „Autovehiculul cu cel mai bun raport calitate-preţ în 2015” acordat de AUTOBEST. Acest lucru arată că Opel Corsa este un model cu adevărat european.

Există motive întemeiate pentru un asemenea succes: Corsa îmbină o atmosferă plăcută şi stilată şi plăcerea de a conduce cu tehnologiile de vârf ale autovehiculelor din clasele superioare. Pentru bestseller-ul din categoria autovehiculelor de mici dimensiuni, filozofia de design a companiei Opel „Măiestria sculpturală întâlneşte precizia germană” se îmbină cu confortul maxim şi sistemele moderne de asistenţă, precum şi cu cea mai bună conectivitate digitală datorită Opel OnStar şi IntelliLink infotainment. Portofoliul impresionează şi cu motoarele sale turbo dinamice şi eficiente pe benzină, diesel sau cu GPL (în funcţie de piaţă), iar raportul calitate-preţ al întregului pachet este excelent.

Opel Corsa: o poveste de succes în cinci acte

Actul întâi: din 1982 până în 1993

Corsa A a debutat ca cel mai mic dintre „fraţii Kadett”, un autovehicul agil, cu o lungime de doar 3,62 metri, cu un coeficient aerodinamic extrem de scăzut (0,36) şi cu pasaje ale roţilor îndrăzneţe, evazate, ca la autovehiculele de raliu. Erhard Schnell, directorul de design, crease un autovehicul cu alură sportivă, de mici dimensiuni, cu linii ferme, sculptate, destinat să placă îndeosebi „bărbatului casei”. Principala caracteristică era motorul Corsa GSi de 100 cp, prin care a fost introdusă propulsia diesel. Gama de modele hatchback şi notchback cu două uşi a fost extinsă în 1985, prin apariţia popularului model cu cinci uşi. Corsa A a fost foarte apreciat şi a devenit cel mai bine vândut model, cu 3,1 milioane de unităţi vândute.

Actul doi: din 1993 până în 2000

În ciuda succesului înregistrat de Corsa nr. 1, la Rüsselsheim a fost luată decizia de a-l poziţiona pe succesorul acestuia ca un autovehicul pentru femei. Designerul Hideo Kodama s-a apucat de lucru şi a creat un model Corsa cu linii mai curbate, mai blânde, cu faruri atrăgătoare de forma unor „ochi mari”. Modelul Corsa B era cu zece centimetri mai lung şi mult mai spaţios la interior. Introducea de asemenea standarde mai ridicate în materie de siguranţă în segmentul său, printre care ABS, protecţie la impacturi laterale şi airbagurile frontale. Pentru pieţe speciale, pe lângă modelul hatchback, Opel a pus la dispoziţie încă o dată variantele hatchback, station wagon şi pick-up. Motoarele pe benzină dispuneau deja de tehnologia injecţiei directe şi convertoare catalitice, în timp ce GSi avea 16 supape, iar propulsia diesel beneficia acum de supraalimentare. Al doilea model Corsa a fost un succes la nivel mondial şi a atins pragul de vânzări de 4 milioane de unităţi.

Actul trei: din 2000 până în 2006

Hideo Kodama a fost din nou cooptat să proiecteze forma modelului Corsa C. Elementele stilistice au fost orientate intenţionat către predecesorul său de succes. Noul Corsa a crescut cu zece centimetri în lungime şi avea o postură mai lată, cu un ampatament mai lung, ceea ce a sporit în mod semnificativ spaţiul la interior. Pentru prima dată, caroseria a fost complet galvanizată. Motorul pe benzină sofisticat cu patru supape ECOTEC şi noul motor turbo diesel cu injecţie directă au asigurat o putere sporită, un consum redus de carburant şi cele mai mici valori ale emisiilor – toate variantele respectau deja cerinţele exigente ale standardului de emisii Euro 4. Corsa C a devenit de asemenea o vedetă şi a înregistrat vânzări de 2,5 milioane de unităţi.

Actul patru: din 2006 până în 2014

Ca şi Corsa B, versiunile cu trei şi cinci uşi şi-au urmat calea proprie: modelul Corsa cu trei uşi avea un aspect unic, asemănător cu cel al unui coupé, vizând categoria de clienţi cu înclinaţii sportive, exact ca şi modelul iniţial Corsa A. Varianta cu cinci uşi a devenit un veritabil autovehicul spaţios, de familie. Corsa D a avut o lungime de aproape patru metri. Datorită tehnologiei Opel ecoFLEX, modelul Corsa dispunea de sistemul Start/Stop pentru reducerea consumului de carburant şi de motoare foarte eficiente. Cea de a patra generaţie a atins vânzări de 2,8 milioane de unităţi.

Actul cinci: din 2014

Cele 750.000 de comenzi de până la ora actuală, autovehiculele din a cincea generaţie Corsa sunt asamblate tot în fabricile Opel din Zaragoza şi Eisenach în variantele cu trei şi cinci uşi. La Eisenach este produs şi modelul Opel ADAM, astfel încât Corsa are şi el fraţi mai mici, la fel cum Kadett l-a avut odată pe Corsa. 

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Marius Vișan
Marius Vișan
Marius Vișan a poposit în lumea auto în anul 2015, însă cu jurnalismul online este familiarizat încă din anul 2006 când a început cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Contactul cu mașinile l-a luat la vârsta de 18 ani, odată cu obținerea permisului auto. Pasiunea ... citește mai mult
Visan Marian
Visan Marian
Începând cu anul 2015, Marian Vișan s-a implicat în domeniul auto, însă experiența sa în jurnalismul online începe din 2006, în timpul studiilor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. La vârsta de 18 ani a început să se familiarizeze cu mașinile odată cu obținerea permisului ... citește mai mult

Comentarii
Inchide