Cine este, de fapt, Arthur Tussik, omul care repară mașini scumpe după ce au fost declarate daună totală

Publicat: 27 09. 2020, 08:02
Actualizat: 27 09. 2020, 08:12

Arthur Tussik era, până de curând, un anonim. Dar vlogurile lui l-au făcut vedetă. Acum omeni din toată lumea îl contactează pentru a-i cere ajutorul. Tussik repară mașini scumpe după ce au fost declarate daună totală.

GALERIE FOTO

Cele mai multe mașini ajung în atelierul său sub forma unui morman de fiare. Caroseria este atât de contorsionată, încât cu greu se mai poate observa ce modele au fost odată. Îi sunt trimise mașini declarate daună totală chiar și din Statele Unite sau din Orientul Mijlociu.

Multă vreme, cei care l-au urmărit au crezut că este lituanian. Dar Arthur Tussik este născut în Rusia și  lucrează în Lituania. Astfel, mașinile expediate pe platformă, făcute zob, ajung mai ușor în atelierul său.

Rusul a fost numit “artist”. I s-a spus “Zeul reparațiilor”. Dar chiar așa să fie? Mai sunt sigure mașinile distruse și reparate cu metode învechite?

Arthur Tussik aduce un mare deserviciu industriei auto, spun specialiștii

Arthur Tussik folosește metode neomologate și nu lucrează conform recomandărilor producătorilor în ceea ce privește reparațiile. Cumpără ocazional fișe din care află lungimile exacte ale diverselor componente ale caroseriilor care îi ajung în atelier. Altfel nu ar avea cum să știe cât să tragă de zonele deformate.

În toate vlogurile lui apar lanțurile și cârligele cu care trage de componentele îndoite în impact pentru a reduce deformarea. Sunt vlogurile adună milioane de vizualizări.

Specialiști din domeniul reparațiilor auto trag însă, un semnal de alarmă. “Dacă lucrezi pentru o companie de asigurări, dacă ești tehnician, dacă ești proprietarul unui atelier de reparații auto – indiferent ce rol joci în această industrie – trebuie să înțelegi că ce face el nu este în regulă”, spune Kristen Felder, fondatorul Collison Hub, o rețea dedicată specialiștilor din domeniu.

Tussik nu face decât să cosmetizeze mașini distruse, iar procedeele folosite de el nu consolidează structura de rezistență a autoturismelor distruse în accidente.

“Nici nu contează în ce țară lucrează. În mașinile pe care le repară el, cineva va avea de suferit, la un moment dat”, avertizează Felder.

VIDEO: