Cine vinde cele mai multe mașini electrice: Tesla, Volkswagen sau BYD?

Publicat: 19 04. 2022, 10:17
Actualizat: 19 04. 2022, 10:22

În primul trimestru din 2022, Tesla și-a consolidat poziția, în timp ce Grupul Volkswagen (inclusiv Volkswagen, Audi, Porsche, Skoda și SEAT) se luptă cu producția de mașini electrice și a fost întrecută de chinezii de la BYD.

Tesla a atins recent un alt record trimestrial de livrări de mașini electrice: 310.048 de automobile. Acesta este un rezultat foarte bun în comparație cu alți producători. În plus, Tesla își crește constant vânzările.

INTRĂ ÎN GALERIA FOTO

Grupul Volkswagen a fost adesea văzut ca o companie care va putea crește rapid vânzările de mașini electrice ale mai multor mărci și va depăși Tesla la livrări de automobile electrice. Cu toate acestea, compania se luptă cu penuria de semiconductori și, mai recent, cu probleme de aprovizionare cu anumite cablaje.

Din aceste cauze, vânzările de mașini electrice ale Grupului Volkswagen cresc de la an la an mai lent decât Tesla și sunt de fapt mai mici decât în ​​ultimele trei trimestre.

Drept urmare, diferența dintre cele două branduri auto a ajuns la peste 210.000 de unități. Tesla a reușit să producă și să livreze de peste trei ori mai multe mașini electrice în perioada respectivă.

BYD crește foarte repede vânzările de vehicule electrice. În primul trimestru a înregistrat o creștere de 271% față de ianuarie-martie 2021, la 143.224 de unități. Este prima dată când vânzările de mașini electrice ale BYD sunt mai mari decât vânzările de automobile electrice ale Grupului Volkswagen.

Rezultatele vânzărilor de mașini electrice în ianuarie-martie 2022:

  • Tesla: 310.048 de unități (creștere cu 68%)
  • BYD: 143.224 de unități (creștere de 271%)
  • Grupul Volkswagen: 99.100 de unități (creștere cu 65,2%)

Dacă BYD nu încetinește ritmul, atunci ar putea deveni numărul 2 în acest an.

Toate cele trei companii au un potențial mare de creștere – Tesla tocmai a deschis două noi fabrici (în Germania și în Texas), Grupul Volkswagen ar putea rezolva treptat problemele legate de aprovizionarea cu piese pentru a debloca întregul potențial (300.000 de comenzi pentru BEV-uri numai în Europa de Vest), în timp ce BYD vrea să ajungă la 600.000 de unități în 2022.

Sursa: Insideevs