Citroen renunţă definitiv la producţia unui model începând din iulie

Autor: Cristian Gubandru 25 apr. 2022 Știri auto

Așteptările în continuă schimbare în materie de modernitate, design și utilizări i-au îndepărtat pe clienți de piața monovolumelor. Marca Citroen renunţă definitiv la producţia modelului Grand C4 SpaceTourer.

Producția modelului Grand C4 SpaceTourer la uzina din Vigo, Spania, va înceta la începutul lunii iulie, după ce va fi onorat portofoliul actual de comenzi.

Transportul a 7 sau mai multe persoane este posibil în continuare cu modelele electrice ë-Berlingo și ë-SpaceTourer.

„Pentru că așteptările clienților s-au schimbat, iar modernitatea și valoarea se exprimă acum prin siluete diferite și pentru că modul în care gândim mobilitatea a evaluat, Grand C4 SpaceTourer se retrage astăzi. Oferta de mașini de familie a mărcii Citroën include acum modelul C5 Aircross restilizat de curând, care oferă spațiul și modularitatea unui monovolum, și C5 X – un vehicul de familie accesibil, care oferă un confort de neegalat. Clienții care trebuie să își transporte familia numeroasă pot opta oricând pentru ë-Berlingo sau ë-SpaceTourer”, spune compania.

MPV-urile Citroen

Marca Citroen posedă un veritabil savoir-faire în proiectarea de mașini inovatoare, versatile și spațioase, la bordul cărora este o plăcere să călătorești. Aceste nevoi au fost perfect satisfăcute de MPV-uri, segment pe care Citroën a fost un jucător important și o sursă constantă de noi evoluții. În 30 de ani, Marca a vândut aproape 4,5 milioane de monovolume în întreaga lume.

In 1994, Citroen a lansat modelul Evasion ce oferea 7 locuri și uși laterale culisante. Restilizat în 1998, Evasion a părăsit gama în 2002, cu peste 120.000 de unități vândute. Îi va lăsa loc lui C8, un model mai mare, care a fost comercializat până în iunie 2014, cu peste 150.000 de unități vândute.

„Fenomenul” MPV-urilor a luat avânt în 1998, odată cu prezentarea modelului Xsara Picasso, produs în perioada 1999-2012. A fost vândut în 180.000 de exemplare, încă din primul an de comercializare. Acest model vedetă a cucerit un public numeros, cu peste 1.760.000 de unități vândute în întreaga lume.

În 2006, C4 Picasso a intrat în gamă cu o versiune lungă cu 7 locuri, urmată de o versiune scurtă cu 5 locuri în 2007, care a fost produsă până în 2018 (data lansării lui C5 Aircross). Și-a pus amprenta pe segment prin stilul său mai dinamic, cu o parte frontală incisivă și o capotă plonjantă, inspirată de hatchback-ul cu același nume.

C4 Picasso oferea, de asemenea, cel mai mare volum de portbagaj din segment. Plin de noi tehnologii, modelul era echipat cu suspensie pneumatică, geamuri laminate, climatizare automată cu patru zone, detector de calitate a aerului, ecrane video încorporate în tetiere, precum și un sistem HiFi cu 8 difuzoare și un MP3 player.

Anul 2007 a fost punctul culminant pentru segmentul MPV-urilor

Marca Citroen a înregistrat un vârf al vânzărilor cu cele 2 MPV-uri, Xsara Picasso (115.000) și C4 Picasso (215.000), ceea ce demonstrează cât de popular era MPV-ul, răspunzând cu succes unui stil de viață. În perioada 2006-2013 au fost vândute 891.000 de unități C4 Picasso.

În 2009, C3 Picasso, „Space Box-ul” mărcii Citroën, s-a alăturat lui C4 Picasso. Acest mic monovolum cubic, plin de idei noi, era o apariție prin spațiul uriaș oferit în ciuda dimensiunilor sale compacte, cu un volum al portbagajului de 500 litri. C3 Picasso a ieșit de pe linia de producție în 2019. A fost produs în 657.807 de exemplare la uzina din Trnava, Slovacia.

Generația actuală a fost lansată în 2013 și reprezintă 732.000 de vehicule vândute. În ciuda ofensivei SUV-urilor, vânzările au rămas stabile între 2014 și 2017, cu un ritm de aproximativ 120.000 de vânzări pe an până la sosirea modelului C5 Aircross și sfârșitul producției versiunii compacte cu 5 locuri.

Grand C4 SpaceTourer oferă, chiar și în prezent, un design atractiv și modern. Restilizat în 2016, modelul a sedus 352.243 de clienți din întreaga lume și s-a diferențiat prin confortul de neegalat al suspensiei, spiritul său loft cu Pack Lounge (scaune față cu masaj, scaunul pasagerului față cu funcție confort extins și tetiere relax pentru scaunul șoferului și pasagerului față), ampatamentul de 2.840 mm pentru un spațiu la bord de top (spațiu generos pentru picioare), modularitatea sa exemplară (2 scaune rabatabile, 3 scaune individuale de aceeași dimensiune, scaune pentru pasageri rabatabile.

Sursa: Citroen

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: Citroen


Cristian Gubandru
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax, parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn, parte ... citește mai mult

Comentarii
Inchide