Compania GAC, controlată de statul chinez, începe producția de mașini electrice în Austria
Grupul chinez GAC și gigantul canadian Magna au demarat oficial un program comun de asamblare a vehiculelor electrice în Europa. Producția de serie a SUV-ului electric Aion V a început deja în uzina din Graz, în Austria. Acesta e primul pas în extinderea afacerilor companiei controlate de statul chinez.
Compania chineză GAC Group (Guangzhou Automobile Group Co.), fondată în 1955, este unul dintre cei mai mari producători auto din China.
În portofoliu are automobile electrice și hibride (divizia AION), modele convenționale și parteneriate cu Honda, Toyota și Mitsubishi pe piața chineză.
GAC produce inclusiv vehicule premium și modele electrice cu autonomie mare. În ultimii ani, a intrat treptat pe piețe externe din Orientul Mijlociu, America Latină și Europa.
GAC începe producția de mașini electrice în Austria
Brandul Aion este vârful de lance al strategiei electrice, fiind poziționat pe un segment mediu-premium. În China, prețul pentru aceste modele pornește de la aproximativ 25.000-30.000 de euro, în funcție de model.
Pe piețele europene, costul e cu 10.000-15.000 de euro mai mare, având în vedere suprataxarea impusă de Uniunea Europeană.
Pentru a evita aceste tarife, GAC a încheiat un acord strategic cu gigantul Magna pentru a produce local Aion V.
„Europa este o piață vitală în dezvoltarea globală a GAC. Parteneriatul cu Magna ne permite să oferim clienților europeni vehicule electrice asamblate local, cu accent pe tehnologie, sustenabilitate și calitate”, a declarat Wei Haigang, președintele GAC International, conform unui comunicat publicat de magna.com.
Magna Graz, gigantul cu 125 de ani de experiență
Magna Steyr, divizia de producție completă a grupului Magna International, operează la Graz (Austria) din 1907.
Este lider mondial în externalizarea producției de vehicule, adică în asamblare de vehicule pentru alți producători auto.
De-a lungul timpului, a construit peste 4 milioane de vehicule și a dezvoltat mai mult de 40 de modele, inclusiv pentru BMW, Mercedes, Jaguar, Fisker și Toyota.
Uzina din Graz este una dintre puținele facilități capabile să producă vehicule cu motoare termice, hibride și electrice pe aceeași linie.
Ce efect va avea parteneriatul GAC-Magna
Prin parteneriatul cu Magna, compania GAC, controlată de statul chinez, va asambla SUV-ul electric Aion V la Graz, în Austria.
Modelul a primit recent cinci stele la teste Euro NCAP, fiind așadar o mașină extrem de sigură.
Producția de serie este deja în desfășurare, iar capacitatea poate fi extinsă pe măsură ce GAC accesează noi piețe europene.
„Facilitatea noastră din Graz oferă flexibilitate și capacitate pentru ca producători precum GAC să își localizeze producția eficient și sigur”,a spus Roland Prettner, președintele Magna Complete Vehicles.
Principalul efect al începerii producției GAC în Austria va fi costul final al Aion V. Eliminarea taxelor de import pentru vehicule produse în China, aplicată de UE, va reduce considerabil prețul de vânzare.
De asemenea, vor fi costuri logistice mai mici iar producția locală va fi mai rapidă.
În plus, Magna are un ecosistem extins de furnizori europeni pentru:
- baterii
- componente de șasiu
- electronice auto
- materiale interioare.
Integrarea acestora înseamnă, de asemenea, costuri mai mici la anumite subansamble și timpi mai mici de livrare.
Chiar dacă, pe termen scurt, Aion V va rămâne la un preț de 35.000-45.000 de euro, din 2026 este foarte probabil să scadă.