Continental lansează tehnologii pentru robo-taxiuri. Ce sisteme vor fi dezvoltate în România

Autor: Marius Vișan 15 iul. 2019 Știri auto

Robo-taxiurile fără pilot vor deveni o parte importantă a mobilităţii în centrele urbane, contribuind la reducerea congestiei traficului şi la creşterea eficienţei transportului. 

Tehnologia care permite acestor vehicule inovatoare fără volan sau pedale să se mişte independent, electric şi în siguranţă este aproape în întregime disponibilă astăzi. Cercetători şi dezvoltatori din Europa, America de Nord şi Asia lucrează în cadrul Continental să aducă în producţie tehnologii de serie potrivite pentru folosirea lor în robo-taxiuri. 

Echipe de ingineri din România, din centrele de inginerie din Timişoara, Sibiu şi Iaşi, lucrează la dezvoltarea unor produse precum radar, lidar sau camere video care sunt folosite pentru autovehicule precum robo-taxiuri.

CUbE este un mic autobuz fără şofer

Platforma centrală de dezvoltare pentru acest proiect este CUbE, un mic autobuz fără şofer, bazată pe platforma EZ10. Scopul nu este de a dezvolta CUbE într-un vehicul de producţie, ci de a obţine o serie de tehnologii Continental, cum ar fi sistemele de frânare şi senzorii ce urmăresc mediul înconjurător, pregătite pentru piaţă, astfel încât să poată fi utilizate în producţia de serie de robo-taxiuri. 

Pentru ca un robo-taxi să conducă autonom, trebuie mai întâi să detecteze mediul înconjurător într-un mod clar, precis şi complet. Acest lucru se face folosind senzori care detectează totul în jurul vehiculului, cum ar fi camerele, radarul şi laserele. 

Autoturismul poate genera o imagine de 360 ​​de grade a mediului înconjurător prin combinarea datelor din diferite tehnologii ale senzorilor. Aceasta, la rândul ei, asigură redundanţa şi un nivel mai ridicat de precizie, care nu a fost atins anterior, deoarece sistemele radar funcţionează independent de condiţiile de vizibilitate şi pot chiar să vadă prin obiecte cum ar fi maşinile parcate şi să detecteze colţul străzii în spatele lor.

Senzorul de radar al Continental, care va fi utilizat la transferul autonom EZ10 de la EasyMile, va detecta mediul în care se află vehiculul pe o rază de până la 200 de metri. Maşina este echipată cu un număr total de şapte senzori radar, precum şi senzori laser şi camere video. 

 

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Marius Vișan
Marius Vișan
Marius Vișan a poposit în lumea auto în anul 2015, însă cu jurnalismul online este familiarizat încă din anul 2006 când a început cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Contactul cu mașinile l-a luat la vârsta de 18 ani, odată cu obținerea permisului auto. Pasiunea ... citește mai mult
Visan Marian
Visan Marian
Începând cu anul 2015, Marian Vișan s-a implicat în domeniul auto, însă experiența sa în jurnalismul online începe din 2006, în timpul studiilor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. La vârsta de 18 ani a început să se familiarizeze cu mașinile odată cu obținerea permisului ... citește mai mult

Comentarii
Inchide