Cum este fabricat modelul 3.0 CSL pentru care BMW cere peste 650.000 de euro

Autor: Bogdan Bârliga 23 feb. 2023 Știri auto

BMW 3.0 CSL este modelul reprezentativ pentru momentul aniversar al diviziei BMW M GmbH de anul trecut și va fi produs doar într-o serie limitată la 50 de unități.

Prețul unui exemplar trece ușor de 650.000 și din acest motiv procesul de producție de la uzina BMW Group din Dingolfing a fost optimizat pentru acest model.

O uzină specializată în modele BMW M

La celebra uzină din Dingolfing se produc modelele BMW M4 Coupé şi Cabrio, BMW M5 şi BMW M8 Coupé, Cabrio şi Gran Coupé inclusiv gama M Performance, iar producţia de automobile M a ajuns la aproximativ 50.000 de unităţi doar în 2022.

Deşi caroseria acestui model special se bazează pe caroseria de producţie standard a BMW M4 CSL, aceasta este transformată într-o zonă de lucru dedicată a atelierului de caroserii din Dingolfing unde este produsă și caroseria pentru BMW M4 GT4.

Pasajele distinctive ale roţilor sunt lărgite folosind procese speciale şi apoi sunt pregătite pentru asamblare, iar ulterior caroseria îşi face drum prin procesul de producţie standard al atelierului de vopsitorie.

La staţiile de lucru dedicate, specialiştii în finisarea vopselei de la Dingolfing folosesc şabloane pentru a aplica manual vopseaua specială 3.0 CSL cu cele trei dungi de culoare M.

În paralel, pieselor montate speciale pentru automobil, cum ar fi aripile faţă şi barele, capota motorului şi acoperişul din fibră de carbon, primesc un finisaj special de vopsea în secţia specială a fabricii BMW Group de componente din Landshut.

BMW 3.0 CSL este asamblat într-un atelier de artizanat

BMW 3.0 CSL este asamblat într-un atelier de artizanat amenajat special în acest scop în Moosthenning, o locaţie externă operată de uzina BMW Group din Dingolfing.

Modelul de performanță este asamblat în etape din piesele personalizate de o echipă de 30 de experţi cu experienţă.

De exemplu, pentru BMW 3.0 CSL, punţile de la fabrica de componente Dingolfing 02.10 sunt modificate la faţa locului pentru a funcţiona cu blocantul central preluat din motorsport. Elementele speciale de interior sunt realizate individual în atelierele din Garching şi Dingolfing.

Per total, procesul de asamblare pentru un automobil durează aproape două săptămâni. Există în total opt cicluri majore de asamblare, fiecare cu o durată de o zi lucrătoare. Diverse piese montate, cum ar fi aripile din CFRP sau capota din CFRP, sunt fixate în amonte. La sfârşitul procesului, secţiunea spate distinctă şi alte părţi exterioare sunt asamblate la o staţie separată.

După finalizarea lucrărilor de la Moosthenning BMW 3.0 CSL se întoarce la uzina din Dingolfing pentru teste și fiecare unitate trece apoi printr-un proces suplimentar de inspecţie finală cu un program de condus obligatoriu pe circuitul de teste al fabricii.

În cele din urmă, automobilul este pregătit pentru client şi, de exemplu, adus la BMW Welt din München pentru o livrare personalizată.

Iată în acest clip video toate etapele de farbicație pentru BMW 3.0 CSL:

Cât costă BMW 3.0 CSL

Singurul exemplar BMW 3.0 CSL alocat pentru Spania și Portugalia a fost scos la licitație chiar de către importatorul oficial BMW.

Unitatea cu numărul 41 din această serie limitată a fost scoasă la licitație de BMW Spania cu un preț de 605.000 euro.

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: BMW


Bogdan Bârliga
Bogdan Bârliga
Bogdan are peste 19 ani de experiență în mass-media (print / online). În trecut a lucrat pentru grupuri de presă precum Finmedia, Realitatea-Cațavencu, Ringier AG și altele. Pe lângă zona editorială a ocupat și funcția de Social Media Manager (administrare conturi multiple de Facebook, Instagram, ... citește mai mult

Comentarii
Inchide