Cum se împarte cota de piață a mașinilor noi în Europa între vehicule electrice, hibride și pe benzină

Autor: Cristian Gubandru acum 2 luni Știri auto

În primul trimestru al anului 2022, cota de piață a vehiculelor hibride a crescut, reprezentând 25% din vânzările totale de vehicule în Uniunea Europeană, în urcare de la 20,9% în primele 3 luni din 2021.

Înmatriculările de vehicule noi plug-in au crescut, de asemenea, în primele trei luni ale anului. Vehiculele electrice aproape și-au dublat cota de piață față de aceeași perioadă a anului trecut, reprezentând acum 10,0% din totalul vânzărilor, depășind hibridele plug-in, care au 8,9% din piața în UE.

În același timp, vehiculele pe motorină și cele pe benzină au continuat să piardă cotă de piață. Cu toate acestea, înmatriculările de mașini tradiționale pe combustibili fosili au dominat în continuare piața, cu o cotă de 52,8%.

Vehicule pe benzină și diesel

În primele 3 luni din 2022, înmatriculările de mașini diesel în UE și-au continuat traiectoria descendentă, înregistrând o scădere bruscă (-33,2%), ajungând la 378.009 unități. În consecință, cota de piață a mașinilor pe motorină s-a redus cu 5,3 puncte procentuale față de primul trimestru al anului trecut.

Toate piețele UE au înregistrat pierderi semnificative, inclusiv: Franța (-44,1%), Italia (-39,2%), Spania (-30,8%) și Germania (-20,2%).

De asemenea, cota de piață a mașinilor pe benzină s-a contractat substanțial în aceeași perioadă, de la 40,8% la 36,0%. În ciuda acestei scăderi, mașinile pe benzină au rămas cele mai populare din punct de vedere al volumelor (808.039 unități).

Mașini electrice, hibride și pe GPL

În primul trimestru al anului 2022, vânzările de vehicule electrice cu baterie (BEV) în UE au crescut cu 53,4%, totalizând 224.145 de mașini. Multe piețe din UE au înregistrat creșteri procentuale de trei cifre, România înregistrând cea mai puternică creștere (+408,0%).

Dintre cele mai mari patru piețe din regiune, Spania a înregistrat cea mai puternică creștere (+110,3%), urmată de Franța (+42,7%) și Germania (+29,3%). Italia a fost singura piață din UE care a înregistrat scăderi ale vânzărilor de BEV (-14,9%).

Înmatriculările de vehicule electrice hibride plug-in (PHEV) au scăzut cu 5,3% în Uniunea Europeană în primul trimestru al anului. În ciuda acestui fapt, PHEV-urile și-au extins în continuare cota de piață globală din cauza scăderii vânzărilor de mașini pe benzină și diesel.

Performanța PHEV a variat pe cele patru piețe cheie: Germania și Franța au înregistrat scăderi (-13,2% și respectiv -6,1%), în timp ce Spania și Italia au înregistrat o creștere solidă (+46,3% și respectiv +18,9%).

Cu 563.030 de mașini vândute din ianuarie până în martie, vehiculele hibride electrice (HEV) au fost cel mai răspândit tip de combustibil după benzină în ceea ce privește volumele în UE, cu o creștere de 5,3%.

Cu excepția Italiei (-6,3%), toate piețele majore au contribuit la performanța pozitivă din regiune. Vânzările UE de vehicule pe gaz natural (GNV) și-au continuat tendința descendentă, înregistrând o nouă scădere de două cifre (-56,0%), întrucât multe piețe au înregistrat scăderi.

În schimb, vehiculele alimentate cu GPL au înregistrat o creștere substanțială (+48,6%), cu 67.717 unități înmatriculate în UE. Această creștere a fost determinată în principal de creșteri procentuale de două și chiar trei cifre în toate cele patru piețe cheie: Germania (+287,7%), Franța (+76,6%), Spania (+41,5%) și Italia (+17,3).

Sursa: ACEA


Sursa foto: ProMotor


Cristian Gubandru
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax, parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn, parte ... citește mai mult

Comentarii
Inchide