Cum se sancţionează oprirea nejustificată pe banda de urgenţă şi cine are regim prioritar

Autor: Marius Vișan 08 iul. 2019 Știri auto
Cum se sancţionează oprirea nejustificată pe banda de urgenţă şi cine are regim prioritar

Poliţiştii fac apel la şoferii care circulă pe autostrăzi să nu mai oprească nejustificat pe banda de urgenţă deoarece cresc riscul accidentelor şi le recomandă ca, în cazul unei defecţiuni tehnice, să se asigure că şi-au luat toate măsurile de semnalizare a situaţiei, informează Mediafax.

„Avertizare Infotrafic: Nu opriţi nejustificat pe banda de urgenţă a autostrăzilor! Poliţiştii rutieri care patrulează pe autostrăzi au constatat că zilnic, mulţi conducători auto opresc nejustificat pe banda de urgenţă, creând situaţii periculoase. Din statisticile accidentelor rutiere produse pe autostrăzi reiese că sunt frecvente cazurile în care autovehicule oprite pe banda de urgenţă au fost lovite de altele. Conducătorii auto care au provocat aceste accidente fie au fost neatenţi sau obosiţi, fie nu au observat autovehiculele oprite”, se arată într-o informare a Centrului Infotrafic din Inspectoratul General al Poliţiei Române.

Cine are regim prioritar

Potrivit sursei citate, pe banda de urgenţă pot circula doar autovehiculele cu regim prioritar care se deplasează la intervenţii sau în misiuni cu caracter de urgenţă.

„Centrul INFOTRAFIC din Inspectoratul General al Poliţiei Române le recomandă conducătorilor auto ca în cazul unei pene sau defecţiuni tehnice să pornească luminile de avarie, să se echipeze cu vesta reflectorizantă, să scoată pasagerii din autovehicul în afara părţii carosabile şi să amplaseze triunghiurile reflectorizante, unul după celălalt, la distanţe mai mari!”, mai precizează sursa citată.

Specialiştii amintesc că oprirea nejustificată sau circulaţia pe banda de urgenţă a autostrăzilor se sancţionează cu trei puncte de penalizare şi cu amenda prevăzută în clasa a II-a de sancţiuni (4 sau 5 puncte-amendă).

 

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Marius Vișan
Marius Vișan
Marius Vișan a poposit în lumea auto în anul 2015, însă cu jurnalismul online este familiarizat încă din anul 2006 când a început cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Contactul cu mașinile l-a luat la vârsta de 18 ani, odată cu obținerea permisului auto. Pasiunea ... citește mai mult
Visan Marian
Visan Marian
Începând cu anul 2015, Marian Vișan s-a implicat în domeniul auto, însă experiența sa în jurnalismul online începe din 2006, în timpul studiilor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. La vârsta de 18 ani a început să se familiarizeze cu mașinile odată cu obținerea permisului ... citește mai mult

Comentarii
Inchide