Cum se va schimba Programul Rabla din 2022: Ministrul Barna face primele dezvăluiri

Autor: Cristian Agatie 22 iul. 2021 Știri auto

Ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor, Barna Tanczos, a făcut primele declarații despre cum se va schimba Programul Rabla din 2022. Măsurile preconizate au ca scop sprijinirea oamenilor cu venituri mici, care nu-și permit o mașină nouă.

Intră în Galeria FOTO

Justificarea programelor Rabla a fost pusă adesea în discuție. Este oare moral ca un cumpărător care-și permite să dea 50.000 de euro pentru o mașină nouă să beneficieze de o subvenție consistentă? Astfel de întrebări nu au rămas fără ecouri, iar acum ministrul Mediului Tanczos Barna a dat de înțeles că lucrează la un pachet de măsuri care să descurajeze cumpărarea de mașini second-hand cu motoare mari în dauna unor mașini noi mai ieftine. De asemenea, se intenționează ca de sprijin guvernamental să beneficieze cei care nu-și permit să cumpere o mașină nouă, nu toată lumea, ca în prezent.

Șoferii români sunt fani declarați ai mașinilor premium second hand, în dauna celor mai ieftine, dar noi. Vedem astfel de discuții în fiecare zi pe rețelele de socializare. De ce să cumpărăm o Dacia nouă când putem să luăm un BMW la mâna a doua? Noul program anunțat de Tanczos Barna are în vedere schimbarea acestei mentalități, printr-un set de măsuri complementare. Ministrul Mediului spune că nu este vorba de taxare, dar o astfel de măsură va fi inevitabilă. În lipsa unei taxe, toate mașinile second hand din Europa cu taxe vor lua drumul României.

Cum se va schimba Programul Rabla din 2022: Cine beneficiază?

„În momentul în care majoritatea statelor membre au sisteme de taxare a poluării și descurajează deținerea mașinilor poluante, și România nu are un asemenea sistem, am devenit o piață țintă, unde se aduc mașinile vechi. Aceasta este situația pe care am găsit-o și eu la minister. Ministerul Mediului trebuie să găsească o soluție la nivel național de sprijin, în primul rând. Partea de taxare nu o să fie niciodată la Ministerul Mediului, pentru că s-a văzut cu taxa de poluare, toate procesele au fost pierdute de România, pentru că nu au fost fundamentate cum trebuie”, spune Tanczos Barna.

Ministrul spune că este nevoie de un pachet de măsuri care, pe lângă sprijinul oferit cetățenilor vulnerabil care vor să își cumpere o mașină nouă, în condițiile în care din 2035 pe piața vor fi doar mașini electrice, trebuie descurajată achiziția de mașini second hand care poluează.

„Este nevoie de un pachet de măsuri, iar în centrul acestuia trebuie să fie măsurile de sprijin pentru cetățenii vulnerabili și trebuie completat cu măsuri de descurajare a deținerii mașinilor mai vechi de 15 ani cu motor de 3 litri, pe motorină, care arată foarte bine pe șosele, arată un statut al deținătorului, dar care poluează foarte mult. Va trebui să facem diferența între cetățeanul care, într-adevăr, nu-și permite o mașină nouă și cetățeanul care umblă pe stradă cu o mașină mai veche de 15 ani, dar pe piața liberă costă 15 – 20.000 de euro. Aceste lucruri trebuie clar delimitate”, a explicat ministrul, potrivit Agerpres.

Declarațiile ministrului Mediului vin în contextul în care ultimele rapoarte DRPCIV arată o creștere bulversantă a pieței auto second-hand în primele șase luni ale anului. În acest moment, mai mult de jumătate (54%) dintre mașinile care circulă în România sunt mai vechi de 15 ani.

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Cristian Agatie
După o experiență scurtă în presa generalistă și radio, a intrat în presa auto „din oportunism” în 1994, la revista Autoturism a Automobil Clubului Român, și a rămas „din convingere” din 2008, la Auto Bild, un nou proiect demarat în România de Axel Springer în colaborare cu Edipresse. Absolvent ... citește mai mult

Comentarii
Inchide