Dacia a lansat Jogger, primul său model din segmentul compact

Publicat: 03 09. 2021, 11:41
Actualizat: 03 09. 2021, 19:13

This browser does not support the video element.

Dacia a lansat Jogger, primul său model din segmentul compact. Acesta înlocuiește trei modele similare în gamă – Dokker, Lodgy și defunctul Logan MCV.

Intră în Galeria FOTO

Dacia nu a mai oferit un break în gama Logan odată cu a treia generație a modelului. O versiune cu șapte locuri nu a avut decât prima generație a modelului. Dacia Jogger va oferi o opțiune de transport pentru familiile numeroase. Înlocuiește, astfel, și MPV-ul Dokker și monovolumul Lodgy, care nu s-a bucurat de succesul scontat.

Dacia Jogger face acest lucru extrem de elegant, combinând caracteristicile-cheie din mai multe segmente. Noul model este deopotrivă break, monovolum și crossover, propunând pe piață caracteristici unice la un preț, ca întotdeauna, imbatabil.

Lungimea de 4,55 metri îl face pe Jogger să fie cel mai mare model Dacia produs vreodată și marchează intrarea mărcii românești pe segmentul C al pieței auto. Ampatamentul ajunge la 2,90 metri, o valoare impresionantă care vorbește despre imensul spațiu din interior.

Accesul la locurile de pe ultimul rând este facilitat de dimensiunile mari ale ușilor din spate. Creșterea cu 40 mm a lățimii vehiculului la nivelul celui de-al doilea rând de geamuri laterale ajută, de asemenea.

Ocupanții acestor locuri dispun de un spațiu la nivelul genunchilor de 127 mm. Înălțimea de la șezutul scaunelor până la plafon, de 855 mm. Este printre cele mai generoase pentru vehiculele cu 7 locuri de pe piață.

Dacia a lansat Jogger, primul model al mărcii românești din segmentul compact

În funcție de versiune, spătarele scaunelor din față dispun de măsuțe rabatabile. Acestea sunt prevăzute cu suporturi de pahar, similare celor disponibile pe spătarul fotoliilor din avioane. Lungimea măsuțelor poate fi reglată cu 70 mm, adaptându-se astfel nevoilor fiecărui ocupant. Scaunele laterale de pe rândul al doilea dispun de sisteme de fixare Isofix.

Ocupanții de pe rândul al treilea beneficiază de scaune individuale prevăzute cu o cotieră centrală. Vizibilitatea către exterior este asigurată de un geam lateral de mari dimensiuni. Acesta se poate întredeschide, asigurând astfel ventilarea naturală a interiorului.

Fiecare rând de scaune dispune de lumini de plafon dedicate. Numărul acestora ajunge astfel la trei în cazul versiunii de 7 locuri. Înălțimea diferită a șezutului scaunelor (+ 55 mm diferență între rândurile 1 și 2 ; + 25 mm diferență între rândul 2 și 3) asigură un plus de confort pentru  ocupanții locurilor din spate.

Scaunele au fost profilate pentru a oferi o bună susținere laterală atât pentru șofer cât și pentru pasageri. Scaunul șoferului este reglabil pe înălțime (+/- 35 mm). La rândul său, volanul poate fi reglat pe înălțime (+/- 2.1°) și în adâncime (+/- 25 mm). În funcție de versiune, vehiculul dispune de o cotieră centrală cu un compartiment închis.

Spațiul din spate cuprinde o banchetă cu trei locuri, rabatabilă în proporție 2/3-1/3 (pe rândul al doilea) și două scaune rabatabile și escamotabile individual (pe rândul al treilea). Capacitatea de încărcare poate ajunge până la 1.819 litri (conform normei VDA, cu scaunele de pe rândul al treilea scoase și cu bancheta de pe rândul al doilea rabatată).

Versatilitate și capacitate de transport maxime

În versiunea cu 5 locuri, volumul portbagajului este de 708 litri, conform normei VDA (până la înălțimea spătarului). În versiunea cu 7 locuri, volumul este de 160 litri (VDA) și de 565 litri (VDA) cu scaunele de pe rândul al treilea rabatate. Datorită înălțimii de încărcare generoase (661 mm) și lungimii apreciabile a planșeului portbagajului (1 150 mm), în acesta își pot găsi loc un cărucior și o bicicletă pentru copii rabatând un singur scaun de pe rândul al treilea.

Dacia Jogger are la bază, ca și perechea Logan/Sandero, platforma CMF-B a grupului Renault, cu un ampatament extins. Structura a fost ranforsată atât la nivelul compartimentului motor (lonjeroanele sunt complet noi) cât și al habitaclului. Datorită noilor senzori de presiune amplasați în uși, orice impact lateral este imediat detectat. Este facilitată astfel declanșarea rapidă a airbag-urilor cortină și laterale care asigură protecția la nivelul abdomenului, toracelui și capului.

Garda la sol este generoasă, de 200 mm (Dacia Duster are 214-217 mm), dar Jogger nu va fi oferit cu sistem de tracțiune integrală. Aspectul ranforsat și caracteristicile de trecere îl recomandă însă ca pe un vehicul polivalent, apt să facă față provocărilor ocazionale din afara drumurilor publice.

În materie de sisteme de asistență, Dacia Jogger preia caracteristicile gamei Logan/Sandero, cu frânare automată de urgență (în gama de viteze 7-170 km/h), detector de unghi mort și asistență la pornirea din rampă. În continuare sistemul de frânare automată se bazează doar pe radar, ceea ce înseamnă că nu poate detecta pietonii și animalele.

Dacia Jogger este primul model cu propulsie hibridă. Ce alte motorizări sunt disponibile

În premieră, Dacia Jogger va dispune de o motorizare turbo pe benzină de 110 CP, alături de opțiunea pe GPL Eco-G 100. Noul motor cu trei cilindri, care livrează un cuplu maxim de 200 Nm, va fi disponibil împreună cu o cutie manuală cu șase trepte.

Din 2023, gama de motorizări va fi completată de o versiune hibridă de 140 CP, preluată de la Renault Clio E-Tech. Jogger va fi astfel primul model Dacia care va beneficia de această tehnologie și totodată cel mai accesibil vehicul de familie hibrid cu 7 locuri de pe piață.

Sistemul hibrid Dacia Jogger are la bază un motor pe benzină de 1,6 l, însoțit de două motoare electrice (un «e-motor» și un demaror de înaltă tensiune). Acestea sunt cuplate cu o cutie de viteze multi-mod cu craboți, fără ambreiaj. Frânarea regenerativă, combinată cu capacitatea de auto-încărcare a bateriilor de 1,2 kWh (230V) și cu randamentul cutiei automate permit ca rularea în oraș să desfășoare aproape 80% din timp în regim electric.

Dacia Jogger va putea fi admirat de public în cadrul salonului IAA de la München, începând cu 6 septembrie. Comenzile încep din noiembrie 2021 în treizeci de țări, în principal din Europa, dar și în Turcia și Israel. Dacia Jogger va ajunge în showroom-uri începând din februarie 2022. Prețurile nu au fost publicate, dar ne așteptăm ca acestea să pornească din zona de 15.000 de euro.