Dacia Duster, a doua cea mai bine vândută maşină din UE în luna august

Autor: Cristian Agatie 22 oct. 2019 Știri auto

Dacia Duster şi Dacia Sandero sunt cele mai populare maşini ale producătorului din România, dacă luăm în calcul vânzările la nivel european. Performanţele de vânzări ale celor două modele româneşti au fost excepţionale în luna august, când Duster şi Sandero au fost printre cele mai bine vândute maşini la nivel european.

Dacia Duster s-a poziţionat pe a doua poziţie în topul vânzărilor cu 19.451 de maşini comercializate în Europa (o creştere solidă, de 10,8 faţă de august 2018), potrivit datelor furnizate de JATO Dynamics. Duster a fost depăşit doar de VW Golf, liderul etern al clasamentului vânzărilor în Europa, care s-a vândut în 26.411 exemplare. Vânzările lui Golf au fost, însă, mai mici cu 23,6% faţă de cele din 2018, cei mai mulţi clienţii preferând să aştepte lansarea noului Golf 8.

Pe locul trei în topul vânzărilor s-a clasat VW T-Roc, cu 18,262 de unităţi, urmat îndeaproape de al doilea model Dacia – Sandero, cu 17.764 de unităţi. Un al doilea model VW (Polo) s-a poziţionat al cincilea, cu 16.692 de unităţi.

În ciuda performanţelor de vânzări ale lui Duster şi Sandero, Dacia nu a ocupat o poziţie prea avansată în topul mărcilor, cauza fiind gama relativ restrânsă de modele, dintre care numai unul este SUV. Cu 51.692 de unităţi comercializate în Europa, Dacia ocupă abia poziţia a noua în clasamentul mărcilor.

Compania mamă, Renault, s-a situat pe a patra poziţie, cu 61.294 de unităţi comercializate, o cădere abruptă, de 38,9% faţă de august 2018. Remarcăm diferenţa foarte mică dintre cele două branduri, ceea ce înseamnă că Dacia ar putea deveni cea mai bine vândută marcă din grupul Renault dacă francezii continuă trendul descendent.

Nissan, partenerul de alianţă al Renault, stă însă mult mai slab, cu vânzări la nivelul Uniunii Europene de 23.775 de unităţi în luna august, ocupând astfel poziţia 18. Cel mai bine vândut model al său, Qashqai, nu mai impresionează cumpărătorii, fiind depăşit în vânzări de Captur, Tiguan, T-Roc şi, evident, Duster.

 

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Cristian Agatie
După o experiență scurtă în presa generalistă și radio, a intrat în presa auto „din oportunism” în 1994, la revista Autoturism a Automobil Clubului Român, și a rămas „din convingere” din 2008, la Auto Bild, un nou proiect demarat în România de Axel Springer în colaborare cu Edipresse. Absolvent ... citește mai mult
Pro Motor

Comentarii
Inchide