Dacia Duster, așa cum n-ai văzut-o niciodată. Ce face un finlandez cu mașina românească?

Publicat: 02 05. 2020, 07:29
Actualizat: 02 05. 2020, 07:34

Dacia Duster, o mașină distractivă? Înainte de a începe să râdeți, trebuie să vă spunem că mașina despre care vorbim este ușor modificată. Dar nu pentru a se descurca pe circuit, ci pentru a avea abilități superioare în off-road.

GALERIE FOTO

Dacia Duster își face de cap în nordul înghețat. Tocmai în munții Finlandei a ajuns SUV-ul românesc de clasă mică. Jurnaliștii locali au pus la încercare Duster-ul în versiune 1.5 dCi cu motor diesel și sistem de tracțiune integrală. Mașina poartă anvelope all-terrain.

Astfel echipat și cu o serie de modificări vizuale, Duster-ul românesc s-a aventurat și pe un lac înghețat de pe meleagurile finlandeze. Acolo SUV-ul construit la Mioveni pare să se simtă în largul său. Face derapaje controlate de parcă ar fi o mașină sport cu tracțiune spate și aruncă zăpadă în toate direcțiile. “Trebuie să o conduci ca un bărbat”, spune cel aflat la volan.

Nici pe munte, Dacia Duster nu se face de râs. Are doi ași în mânecă: gardă mare la sol și tracțiune integrală 4WD. “Monitorizarea înclinării este o funcție interesantă. Dacă ar fi mașina mea, aș încerca să văd la câte grade poate urca până când se răstoarnă”, spune jurnalistul.

Cu Hill Descent Control activat, mașina păstrează viteza constantă la coborârea pantei.

Pe asfalt însă, finlandezul nu este prea încântat. Cum se simt denivelările? “Ca și cum ai încerca să bați un cui cu șurubelnița. E unealta greșită, dar până la urmă, îți faci treaba cu ea.”

Duster, master pe gheață și zăpadă

Faptul că Dacia Duster se descurcă foarte bine pe zăpadă și pe gheață a fost demonstrat și de românii care au fost cu SUV-ul românesc în Siberia. Kinga și Atilla Bertici au trăit o aventură fabuloasă în drum spre polul frigului, Oymyakon, înfruntând temperaturi de până la -65 de grade Celsius.

Citește și: