Dacia Duster versus Audi Q5. 4WD sau quattro, care e mai tare?

Autor: Elena Luchian 17 mart. 2020 Știri auto

Este momentul adevărului. Dacia Duster este față-n față cu Audi Q5. Cât de capabil este sistemul 4WD de la Dacia atunci când are în fața sa unul dintre cele mai apreciate sisteme de tracțiune integrală din lume, quattro de la Audi?

GALERIE FOTO

Aventurierii de la Duster Cool Travels au pus la cale războiul. Dacia Duster pare să fie David în fața lui Goliath Audi Q5. Dar chiar așa să fie?

Audi Q5 din acest “război” în off-road a văzut lumina zilei în 2013. Este echipat are motor turbodiesel cu 205 cai putere, transmisie automată, tracțiune integrală quattro, dar și un pachet ABT. Mașina poartă anvelope de iarnă pe jante de 17 inci, iar presiunea este de 2,2 bari. Q5 se dă în spectacol și e neîntrecut la drifturi. Dar cum se descurcă pe teren greu?

Rivalul său, o Dacia Duster din 2018, are motor 1.5 dCi cu 115 cai putere, transmisie manuală cu șase trepte și tracțiune integrală 4WD. Și Duster-ul poartă jante de 17 inci și gume de iarnă cu aceeași presiune, 2,2 bari.

Ce faci când rămâi blocat cu Dacia Duster în zăpadă?

În prima rundă, pe pământul uscat, mașinile urcă rampa fără emoții.

Runda a doua le aduce pe o rampă și mai abruptă. Q5-ul pierde aderența pe puntea spate pentru scurt timp, patinează puțin pe pământul un pic umed. Duster-ul urcă fără stres.

Traversarea unui șanț îl face pe cel de la volanul mașinii germane să transpire. Acesta avansează cu grijă, pentru a nu atinge bara față, aflată foarte aproape de sol. Vine și rândul SUV-ului românesc să treacă proba de foc a șanțului. Robust și sigur pe el, Duster-ul trece cu brio și acest examen.

Fiți alături de noi și pe Instragram!

Urmează runda a treia: o urcare pe șleaurile formate deja de alte vehicule care au trecut pe acolo. Este floare la ureche pentru ambele mașini.

În runda a patra, pentru a elimina orice urmă de subiectivism, același șofer conduce și SUV-ul Audi, și SUV-ul Dacia pe o urcare și o coborâre denivelate. Pe Duster îl ajută masa mai mică, garda mai mare la sol și faptul că bara față este poziționată mai sus, așa că șoferul își permite o viteză mai mare decât atunci când a încercat același traseu la volanul unui Q5.

VIDEO:

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide