De ce Dacia Logan se numește complet diferit în Mexic? Motivul este incredibil!

Publicat: 14 07. 2020, 17:43
Actualizat: 14 07. 2020, 17:44

Dacia Logan se numește complet diferit pe piața auto din Mexic. Nu, nu este o simplă înlocuire a denumirii brand-ului Dacia cu Renault, așa cum se procedează în mai multe țări.

GALERIE FOTO

În Mexic, Dacia Logan se numește Nissan Aprio. Care este motivul? Grupul Renault a decis să profite de popularitatea brand-ului japonez în statul din America Centrală și să livreze acolo un produs low cost.

Nissan Aprio are motor de 1,6 litri cu patru cilindri, cuplat fie la o transmisie manuală cu cinci trepte, fie la o transmisie automată cu patru trepte.

Mașina era construită la uzina Renault din Sao Jose dos Pinhas, Brazilia. În 2010, Nissan Aprio a ieșit din producție, locul său pe piața mexicană fiind luat de Nissan Versa în anul următor.

Cum se numește Dacia Logan pe alte piețe ale lumii?

Dacă îi spui unui Iranian, de exemplu, despre Dacia Logan, te va privi mirat. Acest lucru se va întâmpla pentru că în țara lui, mașina se numește Renault Tondar 90. Este un model de success acolo. Nu mai puțin de 100.000 de unități au fost comandate în prima lună de la lansare.

În Africa de Sud, Argentina, Rusia și Ucraina, Logan poartă logo-ul Renault. Se întâmplă la fel în mai multe state din America Latină: Columbia, Brazilia, Chile, Peru și Venezuela. Tot Renault este și în Ecuador și Israel.

În India, Logan a primit denumirea producătorului local Mahindra, dar acolo s-au vândut doar 44.000 de unități, iar în 2011, producția a fost oprită.

Dacia Logan pe pământ american

Dacia Logan a avut o tentativă de a pătrunde pe piața americană cu o denumire bizară: EMC E36. Ar fi fost disponibilă în versiune MCV și pick-up cu motor electric și o viteză maximă de 121 km/h. Dar compania care plănuia să construiască această versiune, EnVision Motor Company, a dat faliment înainte de a-și pune planul în aplicare.