Daimler are nevoie de bani: Showroom-urile Mercedes-Benz, scoase la vânzare

Autor: Cristian Agatie 07 iun. 2021 Știri auto
Daimler are nevoie de bani: Showroom-urile Mercedes-Benz, scoase la vânzare

Daimler are nevoie de bani, iar printre soluțiile de creștere a eficienței se află una care-i va șoca pe fani. Showroom-urile și unitățile de service Mercedes-Benz din mai multe țări europene vor fi scoase la vânzare.

Daimler intenționează să-și reducă semnificativ numărul showroom-urilor și al unităților service pe care le deține în Europa. Mișcare are ca scop creșterea lichidităților cu aproximativ un miliard de euro, dar și reducerea costurilor fixe ale companiei. Informația a fost oferită de cotidianul de business german Handelsblatt, care citează surse din industrie.

Pe lista scurtă se află 25 de showroom-uri și unități service din Marea Britanie, Spania și Belgia, în care lucrează circa 2.800 de salariați. Inițiativa face parte din planurile șefului Daimler Ola Kallenius de a crește rezervele de cash și de a reduce costurile fixe.

Un purtător de cuvânt al Daimler a confirmat că producătorul german „explorează o posibilă vânzare” a punctelor de retail pe care le deține pe aceste piețe, dar a subliniat că orice înțelegere va include siguranța slujbelor pentru salariații afectați. De asemenea, purtătorul de cuvânt a mai adăugat că punctele de retail din alte țări europene nu sunt în prezent de vânzare.

Showroom-urile Mercedes-Benz, scoase la vânzare: Cum vor fi afectați salariații

„În cadrul potențialelor discuții cu părțile interesate să cumpere, o prioritate semnificativă va fi pusă pe succesul economic pe termen lung al afacerilor și continuarea operațiunilor Mercedes-Benz”, precizează purtătorul de cuvânt al Daimler într-un email.

Măsura preconizată de Daimler nu are, așadar, scopul de a reduce prezența fizică a mărcii prin showroom-uri și unități de service, ci doar externalizarea acestor activități către rețelele de dealeri.  Mercedes-Benz va rămâne, în continuare, o marcă cu o rețea de dealeri robustă, chiar și în era digitalizării.

Producătorul american Tesla s-a opus cu încăpățânare distribuirii mașinilor sale prin dealeri auto, chiar cu riscul unor procese cu puternica breaslă a dealerilor auto din Statele Unite. Chiar și acum, Tesla își vinde mașinile exclusiv online.

sursa: Automotive News Europe

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Cristian Agatie
După o experiență scurtă în presa generalistă și radio, a intrat în presa auto „din oportunism” în 1994, la revista Autoturism a Automobil Clubului Român, și a rămas „din convingere” din 2008, la Auto Bild, un nou proiect demarat în România de Axel Springer în colaborare cu Edipresse. Absolvent ... citește mai mult

Comentarii
Inchide